divx branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Berichten
202
Hallo!

Ik zit met het volgende probleem: Ik heb een DIVX-bestand gedownload van 787 mb. Dat wil ik graag branden op cd of dvd, maakt niet zoveel uit. Hoe moet je Divx branden met de nieuwste versie van Nero? Let wel: het bestand is groter dan 700 mb!!

Tazman heeft mij indertijd super geholpen met het branden van bin/cue, misschien dat hij hier wellicht ook iets van af weet ( ;) ). Hiermee wil ik anderen natuurlijk niet ontmoedigen om ook een reactie te plaatsen:thumb:

Groeten, Krabat
 
Wil je een VCD/SVCD branden of als DivX. DivX is alleen afspeelbaar op de tv (en in sommige/weinige divx standalone-spelers). Als je als Divx wilt branden, kun je met VirtualDub het bestand verkleinen (dit duurt enkele uren, afhankelijk van de film) door met een bitrate calculator uit te rekenen welke bitrate je moet hebben om het bestand in 700 mb te krijgen. In Koepi's Xvid build zit een goede xvid calculator.
 
Dat divx bstand wil ik branden op een schijfje en dan afspelen met mijn stand alone dvd-speler.

Moet ik het dan perse verkleinen, of bestaat er ook een mogelijkheid om deze als (s)vcd op een dvd te branden?
 
Je kan het alleen afspelen op je standalone dvd-speler als die divx ondersteunt. Dus: ondersteunt je speler divx? :)
 
OK. Divx moet je gewoon branden als data cd. Om het te verkleinen, gebruik virtualdub om de bitrate te veranderen. Gebruik hiervoor een bitrate calculator. Er zal vast wel een gids voor zijn hoe het moet (afterdawn.com/videohelp.com bijvoorbeeld).
 
verklein en als data branden, OK, dank je wel!

:thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan