Router DC-202 Sitecom 4s HELLUP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linda vd Tol

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2004
Berichten
16
Hallo,

Het lukt ons niet deze router aan te sluiten...
Wie o wie kan mij helpen.
De kabels zijn getrokken en doorgemeten.
Maar bij het intikken van het adres..kan hij de pagina niet weergeven??
We komen dus niet in de router.
We hebben de handleiding van Sitecom (internet) aangehouden.
Eén pc werkt onder XP die andere onder Win 98

Alvast bedankt.

Mvg
Linda
 
Router DC 202

Bedankt voor je hulp, maar hij doet nog niets!!?

Begin er een beetje moedeloos van te worden.
In de handleiding staat ook iets over dat de lampjes moeten knipperen...bij mij branden ze maar knipperen niet.

Linda
 
heb je wel je kabels in de juiste openingen gedaan?
beste is 1 kabel van de modem aansluiten en 1 kabel van de pc waarmee je dat ding gaat instellen
gebruik wel gewone cat 5 kabels en geen crossed kabel
 
router dc-202

Hoi Jeroen,

Het is inderdaad de goede kabel. Maar ik weet niet zeker of ie goed is.
Ik heb net mijn pc boven gezet omt kijken of de kabel daar werkt(of ik daar kan internetten) Dit lukte niet, hij had de website gevonden maar bleef halverwege steken....?
Mijn vader heeft er beneden wel twee balloons tussen zitten voor het testen...misschien dat het daar aan kan liggen??

Ben ik een hopeloos geval?

Mvg
Linda
 
ha Linda,
nee hoor je bent geen hopeloos geval :)
heb je in je pc wel aangegeven dat je via de netwerkuitgang die je nu gebruikt wilt internetten etc?
dus dhcp op automatisch etc?
bel anders eens support als je er zo niet uit komt, het is wat lastig om op afstand instellingen etc te controleren.....
probeer eens om met de xp pc de zaak aan de slag te krijgen, xp heeft de makkelijkste manier van verbinding leggen ingebouwd, zorg er iig voor dat de firewall van xp niet aan staat op de verbinding die je gebruikt om je router in te stellen

wat zijn trouwens balloons?
 
Juist Sitecom is zeer makkelijk in te stellen (ook ik heb de DC-202), dankzij het ISP keuze programma. Start de cd op, geef aan welke provider je hebt en via welk soort verbinding (kabel, adsl kpn/tiscali o.id.) en volg keurig netjes de stappen. Binnen vijf minuten heb je internet. Het is wel van belang dat je begint met slecht één aangesloten pc.
 
dc 202

Hallo,

Ik heb inmiddels hulp gevraagd aan de helpdesk van Sitecom. Werkt ook erg goed!
Mijn router is volgens Sitecom, kapot!!
Ik moest naart Start-->Uitvoeren-->intikken: cmd
-->intikken: ipconfig
Vervolgens zag in niet de info die ik had moeten zien:
dat adres wat begint met 192.168....
Ik zag iets heel anders dus....
Bedankt voor jullie hulp, morgen ga ik het met een andere router proberen..ook een sitecom V4.

Mvg
Linda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan