Mediaplayer te modern voor mijn -nog-niet-zo-oude- autoradio??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
1.450
Hoi,

Ik heb in mijn auto een 1½ jaar oude Pioneer radio\ cdspeler (DEH-P5500MP) met ondersteuning voor mp3 en wma. Het geluid is subliem maar de ondersteuning voor wma vind ik beneden de maat. Maar de laatste tijd slikt ie helemaal niks meer. Kost me wel heel veel cd-r tjes.. Het apaaraat kan volgens de handleiding wma bestanden afspelen die zijn gemaakt met Mediaspeler versie 7.7.1 of Mediaspeler voor XP. Zou dit het probleem kunnen zijn? Mediaspeler inmiddels toe aan versie 9. Of 10? Weet het niet meer.. Is het iemand bekend dat deze hogere versies op een andere manier cd's rippen ofzo?

Kan ik op een XP sp2 systeem, inclusief de nieuwste Mediaplayer, een oudere Mediaplayer ernaast installeren zonder dat die elkaar in de weg zitten?

Zijn er goede programma's waarmee ik wma bestanden kan omzetten naar mp3 zonder kwaliteitsverlies?

Alvast bedankt voor tips
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Sidi
Kan ik op een XP sp2 systeem, inclusief de nieuwste Mediaplayer, een oudere Mediaplayer ernaast installeren zonder dat die elkaar in de weg zitten?
Lijkt me geen probleem.
Ik gebruik zelf WMP 9 op een systeem met Win 98 SE en ontdekte laatst dat WMP 2 ook nog in mijn Program Files staat. Die werkt ook prima.
Zelfs als je ze tegelijkertijd verschillende mp3'tjes af laat spelen bijten ze elkaar niet. (Heel irritant overigens, twee nummers door elkaar.:D)


Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Lijkt me geen probleem.
Ik gebruik zelf WMP 9 op een systeem met Win 98 SE en ontdekte laatst dat WMP 2 ook nog in mijn Program Files staat. Die werkt ook prima.
Zelfs als je ze tegelijkertijd verschillende mp3'tjes af laat spelen bijten ze elkaar niet. (Heel irritant overigens, twee nummers door elkaar.:D)
Guus.
:D

Dank je wel voor je reactie :D Inderdaad, heel irritant; 2 of meer nummers door elkaar: Van Morrison, Sharon Shannon, Värttinä en Nirvana door elkaar klinkt echt voor geen meter...
Nu weet ik door jouw antwoord dat ik 2 Mediaplayers kan draaien op 1 systeem maar de autoradio slikt ze nog steeds niet. Als ik met Easy CD creator een mp3 cd maak, laat ie ook aleen de mappen zien met mp3 bestanden. De mappen met (nieuw gecreëerde wma bestanden met WMP 10) WMA bestanden zet ie niet op de lijst om te branden. Vóór SP2 kon ik met Nero gewoon een data cd maken met een mix van mp3 en wma bestanden en meestal deed ie 't gewoon. Nu heb ik natuurlijk beide opties geprobeerd maar ik de autoradio blijft maar proberen er kaas van te maken en dat lukt niet zo best. Dus ik denk echt dat sinds Media Player 10 er iets is veranderd in formaat van de uitvoer. En als ik DAT ergens kan instellen ben ik weer een stukje verder.
 
kijk eens of een andere mp3-speler ze leest, want volgens mij zou dat tog geen probleem mogen zijn, ik denk eerder aan een probleem in je autoradio
 
Bedankt voor je reactie. Had ik inderdaad nog niet geprobeerd. Inmiddels heb ik die cd in mijn dvd-speler gelegd maar die geeft sowiezo geen wma-bestanden weer, dus dat schiet niet echt op. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan de autoradio ligt; De grap is dat die autoradio alle andere, eerder gebrande "mix cd's" gewoon afspeelt.

Ik ben van plan één van mijn computers opnieuw te installeren. Alvorens sp2 en de nieuwste WMP te installeren, zal ik 's proberen eerst een mix cd te maken en kijken of die wel wordt afgespeeld. Dan kan ik tenminste uitsluiten of juist bevestigen dat het aan de nieuwste WMP\ SP2 ligt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Off topic Leuke site, Guus. Ik ga volgend jaar spontaan maar 's naar Schotland, denk ik.. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan