internet delen, 2e pc lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linda vd Tol

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2004
Berichten
16
Hallo,

Ben nu zover dat de 2e pc aangeloten kan worden, echter...GEEN internet!! Zoekt en vind, maar er komt niets?
Kan dit aan de netwerkkaart liggen? De netwerkkaart zit op het moederbord ingebouwd terwijl beneden een losse netwerkkaart is ingebouwd.
De kabel is prima, want de 1e pc doet het boven wel.

Mvg
Linda
 
En wat ik ook wel leuk vind omte weten.
Welke windows versie gebruik jij op de computers.
 
internet delen

Ik heb versie ME beneden en de 2e pc, boven heeft
windows 98.

Ik heb er een router tussen Sitecom DC 202 4s

Mvg
Linda
 
Staat de netwerkkaart goed in apparaatbeheer? Geen uitroep- of vraagteken erbij?
 
Ga naar start, uitvoeren en typ daar in command en druk op enter.

Typ in het dosboxje winipcfg en druk op enter. Wat voor een ipadres krijg je daar te zien?
 
Wat voor melding krijg je als je op internet explorer drukt?

Klik eens rechts op de grote E op je bureaublad en kies voor eigenschappen. En dan naar tabblad verbindingen. Staat het puntje bij "nooit geen verbinding kiezen"?
 
Als ik gewoon op de explorer druk en dus naar internet ga, zegt hij dat de website gevonden is....alllen hij blijft op 1/3 hangen...
 
Sinds gister niets meer gehoord.....
Er staat inderdaad een puntej bij geen verbinding kiezen.

Als ik op de Explorer druk, gaat deze zoeken en vindt hem dan ook, maar er komt niets. Het wachtbalkje blijft hangen op ongeveer één derde...
 
Is het ipadres er handmatig in gezet of heeft die pc het ipadres gekregen van de router?

Welk ipadres krijgt de ME machine (kun je opdezelfde manier terugvinden als ik eerder aangegeven heb in win98)
 
Hmm blijft vreemd.

Ga naar de pc die beneden staat (ME) en ga naar start, uitvoeren en typ daarin command en druk op OK.

In het dosboxje typ je in:

ping 192.168.0.3 en druk op enter (pc boven moet wel aan staan)

Wat krijg je te zien?

Doe hetzelfde op de 98 pc maar ipv ping 192.168.0.3 typ je in: ping 192.168.0.2 en druk op enter

Wat krijg je te zien?

Heb je mischien op de 98 pc een firewall draaien? bijv zonealarm of norton internet security?
 
Antwoord van Me
Bytes: 32 time<10ms TTL 128
Verzonden 4 Ontvangen 3 Kwijtgeraakt 1

Antwoord 98
Bytes: 32 time<10ms TTL 128
Verzonden 4 Ontvangen 3 kwijtgeraakt 0
 
Hoi,

We hebben er een andere netwerkkaart opgezet.
Dezelfde al in de pc met ME
Ook hebben de pc met WIN 98 alles eraf gehaald en ook ME erop gezet...nu doet ie het als een zonnetje!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan