van divx (avi) naar vcd lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem2002

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Berichten
128
ik kreeg als tip het programma tmpgenc maar de film opend blijkbaar niet hij staat nu op een cd dus, of is er een ander makkelijk grogje om om te ztten naar vcd?
 
Als die film op een cd staat moet het zowiezo een vcd of svcd zijn. Ik denk eerder dat je misschien niet alle codecs hebt. Als je codec intypt met Google heb je er zo een hoop te pakken.

Of je kopieert de bestanden naar je schijf en kijkt dan wat er wil lukken.
 
het is gewoon een cd waar die film op staat van kazzaa.
die tweede optie wat je zei begrijp ik niet.
 
Codecs zijn werktuigen zeg maar waardoor mediaplayer
jouw filmpje kan afspelen.
Als de die cd in de cdrom doet wat zie je dan recht als je de verkenner gebruikt en op de drive van de cdrom klikt?
 
Als je een film van Kazaa gewoon als AVI op een CD zet kun je hem niet kijken met een dvd-speler.
Je zult de film moeten omzetten naar VCD (mpg-file).

Dit kan inderdaad met TMPGenc, je zult echter ook een brandprogramma als Nero of Alcohol100% moeten hebben om de film als VCD te branden.

Welk brandprogramma heb je gebruikt?
 
ik heb nog niks gebrnnd ik krijg een foutmelding bij tmgenc dat het geen film is of zo er staat divx bij die film niet avi maar dat is hetzelfde toch?
 
ik krijg als ik via TMPGEnc brand deze foutmelding wat is er nu niet goed?

file"C:documents ans settings/wwd/mijnducumenten/mijnvideo/vangodlos.avi can not open, or unsupported.

Wat is ernu fout gegaan de film is een avi bestand en wil ik op een dvd zodat ik de film op een gewone dvd speler kan zien.
 
Even Codecs downloaden.

Denk dat DivX 5.2 wel genoeg is.
 
Laatst bewerkt:
ja dank je wel nu weet ik meer eerder werd dat ook gezegt maar snapte ik niet, nu krijg ik in het klein die film tezien dat klopt? en waar gaat de omgezette film nu heen? waar vind ik hem als die klaar is?
Als ik mijn pc stop wat dan?

veel vragen maar dan heb ik alles gehad, sorry.
 
Die film staat op de plek die jij hebt opgegeven.
Dus b.v. de map mijn video (onder je documenten)
Ben j 'em nou kwijt (dat gebeurt iedereen weleens) dan klik je op start en je klikt op zoeken.
Nu typ je in zoals je denkt dat het file door jou genoemd is. "VanGodLos" of je zoekt naar *.mpg.
En je geeft aan dat je wilt zoeken op videobestanden.

Hoe bedoel je dat stoppen van de pc? Ergens middenin? Dan heb je pech en moet je opnieuw beginnen maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Als hetgeen je hebt gedaan klaar is dan zou je normaal gesproken een vcd kunnen branden met Nero of wat dan ook.
 
duidelijk en bedankt ik zal laten wetan als die klaar is of het allemaal goed is gekome, ik denk het wel ik zie dat in mijn map fim die mpger film nu langzaan oploopt ik heb dus straks 2 van de zelde films i mpeg en 1 dvx die ik dus weggooi, ik lees dat het llang duurt maar ik zie wel het is nu pas 7 procent. maar bedankt allen verder:thumb:
 
Nooit wat weggooien voordat je 'de vcd hebt gebrand!!
 
ik ga nu met winavi proberen die is wel sneller maar of het allemaal lukt?

heeft iemand ervaring met Win avi
 
Ik gebruik WinAvi niet.
Wat je wel kunt proberen.
Typ eens in Google 'codec' in.
Download alleen van goed uitziende sites.
Niet linken aanklikken waar bijna niets bij staat.

Misschien krijg je dan ook een codec binnen die je geluid regelt.
In 'wie' draai je het filmpje af? Nero of Mediaplayer?
 
Als je een dvd speler hebt waarom heb je die avi dan niet omgezet naar dvd met Nero?
 
huh kan dat dan ook? ik heb nero 6

maar ik ben wel blij nu heb met winavi gedaan en het is me gelukt die zet in minder dan een uur een avi bestan om naar mpeg, aan te raden hoor.

maar leg nog even uit met dat nero dan ik heb trouwens de film gebrand als image dat doe ik altijd zo.
 
Heb je Nero Vision?
Daarmee kun je van alles doen, tot en met menuutjes maken toe.
Hij ligt er bij mij even uit dus ik kan je niet verder helpen.
Ga even neuzen op de site van Ahead.
Of tik in Avi to Dvd of Avi2Dvd (heb je een ander progr)
Mpeg to dvd of Mpeg2Dvd (ook ander programma)
Kom je ook een eind mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan