mediaplayer op TVscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik probeer eeb AVI af te spelen op TV. Ik heb een Gforce Ti4400. Ik wil graag een gecloned beeld, dus op TV en monitor hetzelfde.
Dat gaat helemaal goed, totdat ik de film ga afspelen. Op TV en monitor wordt Mediaplayer gestart, maar alleen op de monitor krijg ik beeld. Op TV blijft alles op de plek waar de film zou moeten draaien zwart. Sluit ik vervolgens mediaplayer af, dan heb ik weer gewoon PCbeeld op TV. Ik snap er niets van. Iemand raad?
 
Dit is volledig normaal! Heb het zelf opgelost door ultramon te installeren(maar zal vast ook met de driver kunnen) en mn primaire en secundaire om te draaien dus maak van je tv primair en je kun daar tv op kijken!

Helaas weet ik niet precies in stappen uit te leggen wat te doen, maar het kan, en dan moet je gaan spelen met primair en secundaire. Hoop dat je er wat aan hebt!
 
Geplaatst door Tarabass
Dit is volledig normaal! Heb het zelf opgelost door ultramon te installeren(maar zal vast ook met de driver kunnen) en mn primaire en secundaire om te draaien dus maak van je tv primair en je kun daar tv op kijken!

Helaas weet ik niet precies in stappen uit te leggen wat te doen, maar het kan, en dan moet je gaan spelen met primair en secundaire. Hoop dat je er wat aan hebt!

Ik zal het proberen. Maar dat het volkomen normaal is, waag ik te betwijfelen. Ik heb er nl. eerder nooit last van gehad, totdat ik een nieuwe instrallatie deed. Nu krijg ik de instellingen niet meer goed. En het gekke is dat ik alles op TV kan zien, behalve de bewegende beelden...
 
Dat je het frame en alles kan zien klopt, en dat de bewegende beelden niet te zien zijn klopt ook. Al geprobeert primaire en secundaire om te draaien?
 
Geplaatst door Tarabass
Dat je het frame en alles kan zien klopt, en dat de bewegende beelden niet te zien zijn klopt ook. Al geprobeert primaire en secundaire om te draaien?

Ja, maar dan keert het probleem zich ook om: monitor zwart en TV goed beeld:confused:
 
Probeer even je "Video overlay" instellingen na te lopen.
Deze op "aan" zetten wil nog wel eens helpen.

Ik ga hierbij uit van een nVidia kaart.
Bij een ander merk weet ik niet hoe het zit maar bij nVidia zit deze instelling onder de eigenschappen van de kaart.
 
Geplaatst door Admin_Frisian
Probeer even je "Video overlay" instellingen na te lopen.
Deze op "aan" zetten wil nog wel eens helpen.

Ik ga hierbij uit van een nVidia kaart.
Bij een ander merk weet ik niet hoe het zit maar bij nVidia zit deze instelling onder de eigenschappen van de kaart.

Ik heb idd een nvidia.. Ik hev video overlay ook gevonden, maar op een heel andere plek dan jij aangaf. Ik kon daar ook niets veranderen, mogelijk zat ik verkeerd. Ik ben er zo gekomen:
taakbalk - nvidia settings - digital display - overlay settings.
Waarschijnlijk is dat niet goed, maar als ik naar eigenschappen van de videokaart ga, vind ik niets dat lijkt op video overlay.....:confused:
 
Geplaatst door gompie1304
Ik ben er zo gekomen:
taakbalk - nvidia settings - digital display - overlay settings.
Waarschijnlijk is dat niet goed, maar als ik naar eigenschappen van de videokaart ga, vind ik niets dat lijkt op video overlay.....:confused:
Er leiden meerder wegen naar video overlay.
Zowel jou weg, als die van Admin_Frisian.:)

Bureaublad>eigenschappen>instellingen>geavanceerd>je videokaart>video overlay

Ik heb zelf een Geforce FX5700, maar ik kan ook het beeld alleen op de Primaire display krijgen.(Met clonen)
Mediaplayer en de rest wordt wel gecloned.
 
Laatst bewerkt:
En al iets verder?

Ik kan mij herinneren dat ik eens het zelfde probleem heb gehad alleen was ik in de war met mijn instellingen van mijn tv-kaart. :eek:

Ik heb toen een optie aangevinkt door met de rechtermuisknop op het bureau te klikken, daar is dan een nVidia optie met klonen en nog iets in te stellen alleen weet ik niet meer wat die optie was.

Wat je ook kan doen is de nieuwste driver downloaden voor je videokaart, dan hoef je niks te doen en is mediaplayer altijd zichtbaar op je tv-scherm.

Sorry dat ik je op het verkeerde spoor heb gezet.
 
Nee, ik ben nog niets verder. En over dat op het verkeerde been zetten, dat valt wel mee hoor. We betalen hier geen 25 euro per uur voor aangeboden oplossingen en ik ga er niet van uit dat mensen anderen bewust met een kluitje het riet in sturen. Niets aan de hand dus.
De nieuwste driver heb ik al van het net geplukt, maar ook zonder resultaat. Vreemd hoor, want voor de herinstall van XP deed alles het prima...
 
Ik heb het nu wel voor mekaar :D! Ik heb secundary disabled(dus gewoon weer naar één scherm gezet), toen mn scherm gemirrored en kon toen op beide mn dvd zien..

Heb wel mn tweede monitor als primair moeten instellen voor ik ging mirroren, toen mn "gewone" op primair stond lukte het ook niet :confused: ...
 
Nou, ik kom niet veel verder. In tegendeel, ik kom alleen maar verder in de ****.
Ik heb nu op mijn monitor ook geen normaal beeld meer. Het lijkt wel of het flink is ingezoomed, waardoor je zo'n beetje de helft van het beeld mist. Ik heb vast aan een instellinkje gezeten waar ik beter helemaaaaal niet aan had moeten komen.

Verder is er nog iets vreemds. Als ik met Aida32 kijk naar mijn type videokaart, zie ik heel duidelijk NVIDIA staan. Echter, op de cd die ik er destijds bijkreeg, staat ASUS. Weet iemand ook hoe dat zit? Zou ik gewoon steeds de verkeerde drivers van internet plukken?
 
Het gaat eigenlijk meer om de chipset die op de kaart zit.
Asus maakt ook kaarten met een nVidia chipset erop, het kan dus geen kwaad om de driver bij nVidia te downloaden.

Met de rest van je probleem kan ik je helaas niet meer helpen :(
 
Geplaatst door Admin_Frisian
Het gaat eigenlijk meer om de chipset die op de kaart zit.
Asus maakt ook kaarten met een nVidia chipset erop, het kan dus geen kwaad om de driver bij nVidia te downloaden.

Met de rest van je probleem kan ik je helaas niet meer helpen :(

Nou, dit is toch al heel wat? Dan zal ik gezien de CD die werd bijgeleverd, toch een Asus hebben.....
 
nou, alles is verholpen. het lag dus gewoon aan de verkeerder dricer. ik had die van nvidia ipv asus. dank voor de hulp!
 
Hee, nooit gedacht dat daar verschil in zou kunnen zitten.
Mooi om te weten dat het nu goed is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan