DIVX naar avi ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb een film in DIVX-formaat op mijn pc, maar zou deze willen branden op een cd-r zodat ik hem in mijn dvd-speler kan afspelen.

Is dit mogelijk ?
 
Inderdaad handig, heb alleen nog 2 vraagjes hierover.

Om de film in twee stukken te hakken, moet deze dan eerst in mpeg formaat staan ?

Bij deze omzetting, heb ik hier een zichtbaar kwaliteitsverlies ?
 
Je hebt geloof ik wel wat kwaliteits verlies, maar dat kan Tazman(waar de site van is) je beter uitleggen dan ik denk.
Het zal ook met bepaalde instellingen te maken hebben.

Het splitsen moet je, dacht ik, pas na het omvormen doen.
 
Laatst bewerkt:
kwaliteits verlies valt reuze mee meestal als je gewoon de standaard instellingen gebruikt.

splitsen kan inderdaad pas nadat het een mpeg file is.
 
Zelf gebruik ik DVDSanta voor het converteren. Heel mkkelijk. Programma doet alles.
 
Ik heb met tpg recorder de dvix file omgezet naar mpeg maar nu is er geen geluid meer ??

Iemand een idee ?
 
als je het avi (divx) file nog hebt kun je via http://www.helpmij.nl/leden/tazman het programma avi2mpeg downloaden daar zit decompress bij laar daardoor het avi file eens decompressen en gebruik het file wat daaruit komt eens in tmpgencoder om om te zetten.
 
Ok tazman het is gelukt.

Wat doet die decompress dan met dat dvix bestand, daar ik nu wel geluid heb ??
 
decompress doet intern in het film bestand het geluid omzetten van ac3 naar wav.
vandaar dat het bestand na decompress ook vele malen groter is.
Tmpgencoder kan niet erg goed omgaan met ac3 geluid vandaar dat decompressen ven avi ( divx ) files vaak heel goede resultaten geeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan