Internet delen via vpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

JarnoG

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2004
Berichten
17
Ik moet via vpn inloggen op de server die bij mijn ouder thuis staat. Als ik ingelogd ben heb ik nog wel internet nodig, en wel via het ip-adres van de internetverbinding van de server.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om op de server in te stellen dat mensen die ingelogd zijn via vpn ook van de internetverbinding gebruik kunnen maken.

Ik deel op de server de internetverbinding al met het netwerk waar hij op zit (server werkt als router).

Op de server staat windows xp geinstalleerd net als op mijn computer.

Kan iemand mij vertellen welke instellingen ik moet maken om via de vpn te kunnen internetten?

Groeten,
JarnoG
 
Hoi,

Ga naar de eigenschappen van de vpn verbinding via start instellingen en dan netwerkverbindingen. Ga dan bij de eigenschappen naar het tabje NETWERK dan naar eigenschappen van het internetprotocol tcpip > Ga dan naar geavanceerd en zet het vinkje aan bij standaard gateway in het externe netwerk gebruiken ..

Gr lenBasic:)
 
Die optie staat aan, ik heb al geprobeerd wat er gebeurde als ik het uit zette, maar dat werkte ook niet
 
Hallo,

Ik lees net je bericht pas goed, en ik begrijp dat op de bak waarop je in wilt gaan loggen XP draait. Bij mijn weten moet of de router dan VPN mogelijkheden hebben of moet je een server versie draaien zoals w2k server of 2003 server. Je moet natuurlijk wel via routing en remote access een VPN server instellen. Ik heb dat zelf ook draaien, maar wel via 2003 server. En dan Xp als clients.

Gr lenBasic .
 
Ik heb op de server die als router dient ook xp draaien.

In windows xp zit een vpn-server-optie, die heb ik ingesteld. Ik kan inloggen en op het thuisnetwerk komen, alleen de internetverbinding werkt niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan