tv capture

Status
Niet open voor verdere reacties.

gallardo

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2004
Berichten
11
Hallo,

ik heb een pci tv card. ik heb al opnames gemaakt maar de beelden zijn niet vloeiend. Ik heb een amd athlon 2000+ van 1.67 ghz met 256 mb RAM. Zou het helpen om het ramgeheugen op te drijven?

met dank
 
Welke Windowsversie gebruik je? Wat voor harde schijf en op wat voor moederbord draait dit alles? Zijn de IDE-drivers correct geïnstalleerd?

Je ziet, er zijn meer factoren die meespelen, gaarne meer info.
 
windows Xp
harde schijf 40 GB
moerderbord: Moederbordnaam MSI K7T Power/Pro/Pro2/Pro2-A/Turbo/Turbo2/Turbo Limited Edition

ide drivers weet ik niet
 
Het probleem kan ook aan het feit dat je één (relatief kleine) harde schijf gebruikt. Zowel het besturingssysteem als de software draait hier al op en de schijf moet dus veel acties verwerken.

Een aparte harde schijf waarop je de films captured is aan te raden. Het liefst ook nog op een vrije controller (dus niet als slave van de eerste schijf).

Meer geheugen zal ook wel iets verbeteren. XP is niet de lichtste versie van Windows. Je kunt wel alvast alle overbodige tierelantijntjes uitschakelen.

Klik met je rechtermuisbutton op "deze computer" en kies 'eigenschappen'. Ga naar het tabblad geavanceerd en klik daar op de button instellingen bij 'Prestaties' (bovenin dus).

Kies voor 'beste prestaties'. Windows gaat er anders uitzien, maar je houdt wel meer geheugen over.
 
hartelijk dank Tiborv

je zegt een extra harde schijf, niet als slave. Is dan zo'n externe harde schijf via usb poort ook goed?

met dank
 
USB is wat te traag. Maar je hebt wellicht een tweede ATA-controller of zelfs S-ATA aansluitingen?
 
Sorry Tiborv,
maar dat is chinees voor me. Hoe herken ik dergelijke aansluitingen?
 
Dit zijn de connectors op het moederbord waar de harde schijf/cdspeler op aangesloten zijn. Meestal een blauwe en een zwarte. Soms zijn er hier 4 van, dit is merk/type moederbord afhankelijk. S-ATA is een soortgelijke aansluiting, alleen is de connector veel kleiner en anders van vorm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan