Elke microfoon doet het niet !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dani_Girl85

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2004
Berichten
13
Sinds een paar weken doet mijn microfoon het niet.
Ik heb een nieuwe gekocht maar deze doet het OOK niet!
Ik heb al alle instellingen gecheckt en die staan goed, hij zit ook in het goede gaatje. Volgend Windows ligt het daar ook niet aan en mijn geluidskaart doet het ook optimaal.

Geluid afspelen doet ie wel, maar bij elk programma waarbij ik iets wil opnemen, neemt ie niks op. Alsof er helemaal geen microfoon is!

Ik kan ook geen software op nieuw installeren want die zat er niet bij.

Weet iemand wat het probleem kan zijn!?

Met vriendelijke groet,
Danielle
 
zie eens bij het geluid of je toevallig je microfoon niet gedempt hebt
 
Volume Control > Opties > Properties > Recording + OK ... Dan is het onderste boxje van Mic Volume aangevinkt. En dat kan ik niet veranderen! T vinkje wil niet weg!

Voor de rest staat alles goed...

En nu...?
 
Met welke software wil jij dan wat op gaan nemen?
Heb je in die software dan ook wel de juiste geluidskaart ingesteld?
Wanneer je via help van Windows de boel laat controleren, slaat dan het VU metertje uit wanneer je wat inspreekt?

Succes,
Fonz :thumb:
 
Ik kreeg de microfoon BIJ de pc geleverd een paar jaar geleden en er zat geen cd ofzo bij. Bij de nieuwe die ik gekocht heb zit ook geen cd bij. Het is ook zo'n staardding van 5euro! Ze zijn allebei hetzelfde.
Hij deed het altijd, maar ineens niet meer. Volgens mij sinds ik een andere XP erop heb laten zetten.

Ik heb altijd gewoon opnemen met de normale Sound Recorder en dat wil ik nu ook.

En wat bedoel je met VU, dan kijk ik effe...

Alvast bedankt voor je advies..
xxx Dani
 
Probeer de help en ondersteuning van XP even. Die leiden je langs alle mogelijkheden.
Wanneer je de soundrecorder gebruikt, komt er dan een signaal binnen? M.a.w. slaat de VU meter uit?

Succes,
Fonz :thumb:
 
Ik heb alles al geprobeerd van Hulp en Ondersteuning, maar ik kom niet bij de Microphone Wizard omdat ik bij de Control Panel > Speech > en dan heb ik geen Speech Recogniton tabbblad... dat vind ik ook raar...

Ik krijg geen melding van de soundrecorder, hij neemt ook gewoon op, maar als ik het wil afluisteren dan hoor ik steeds dezelfde soort geruis...

xxx Dani
 
OK.
Maar wanneer je dan opneemt, zie je dan ook die metertjes uitslaan?

Fonz :thumb:
 
Dat is vreemd.
Wanneer ik dat programmaatje opstart, zie ik in het midden een groen balkje, dat is de VU meter.
Heb jij die niet?
 
Volgens mij bedoelt U toch iets anders...
Kijk ik heb er effe een printscreen van gemaakt en upgeload:
soundrecorder.JPG


Dani
 
Die bedoel ik dus.
Wanneer je nu in je microfoon praat, moet dat groene lijntje uitslaan/bewegen.
Als 'ie dat niet doet, moeten we wat anders verzinnen.

Je mag jij zeggen hoor.
 
OK, dat weten we dan. Hij zou namelijk WEL moeten bewegen op je stem.
Wanneer je nu rechtsonder in je scherm naar dat kleine luidsprekertje gaat en daar met je rechtermuisknop op klikt, dan klik je op volumeregeling openen. Op dat mixertje ga je naar opties.
Daar aangekomen kun je voor afspelen en opnemen kiezen. Daar kies je voor opnemen. Staat daar microfoon aangevinkt?

Fonz :thumb:
 
Die inderdaad aangevinkt bij Opnemen, maar die kan ik niet weghalen, is dat ook wel goed??

xxx
Dani
 
Wanneer je in dat schermpje bent, staat dat schuifpotmetertje van de microfoon helemaal naar boven?

Fonz :thumb:
 
Hij stond op de helft, ik heb hem naar boven geschoven maar de microfoon doet t nog steeds niet..

xxx
Dani
 
En hij staat onder dat schuifje niet op dempen?
OK.
Volgende.
In datzelfde schermpje kun je ook kiezen welke geluidskaart er dient te werken.
Welke is dat?
Onboard of een andere?

Fonz

PS: zijn die kruisjes kusjes? Lief.
 
Het hokje "Mute" is aangevinkt, dat is dempen toch?
Maar zoals ik al zei; dat is alleen onder Opnemen en alleen bij Mic Volume en ik krijg dat vinkje ook niet weg!

En en hij staat op mijn eigen geluidskaart en ook dat kan ik ook niet veranderen

Dani
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan