Laptop draadloos aansluiten op bestaand LAN (met draad)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Berichten
650
Hallo,

Ik heb reeds een laptop gekocht en deze wil ik graag aansluiten op m'n bestaande netwerkje. Dit netwerk bestaat op dit moment uit 3 pc's die via LAN (draad) met elkaar verbonden zijn. Allereerst heb ik een router en van de router gaat er een draadje naar een switch, die dus het internet splitst voor max. 8 pc's.
Nu zou ik graag ook m'n laptop op dit reeds bestaande netwerk willen aansluiten via een draadloos iets. Alleen weet ik niet exact of dit uberhaupt wel mogelijk is. Weet eigenlijk ook niet waaruit een draadloze verbinding moet bestaan. Dus wat ik wil bereiken is dat ik op de een of andere manier een draadloos iets aan kan sluiteno op m'n switch, daar een verzender neer zet en dan de ontvanger aansluit op m'n laptop. Kan dit ???
Alvast bedankt..
 
Yip,dat kan.

Je kan op je switch een Acces Point aansluiten zodat je laptop contact kan maken met het Acces point via een PCMCA kaartje.

Kijk anders eens even op www.wifishop.nl
 
Zit in die laptop niet een wifi kaartje?
Is de laptop oud, tweede hands of nieuw.
Mijn nieuwe laptop heeft namelijk een draadloos kaartje onboard.
 
Geplaatst door puppie
Zit in die laptop niet een wifi kaartje?

Mijn nieuwe laptop heeft namelijk een draadloos kaartje onboard.

Is iets dat men wellicht in de toekomst standaard zou kunnen aangeven bij de vraag !?
 
@Upsidaisy,

Onze Meastro is daar mee bezig.
Wij houden hem in de gaten.:D
 
Nou, de laptop is nog geen week oud dus.
Volgens mij is het een ingebouwd iets, want telkens als ik hem opstart geeft ie aan dat ie geen verbinding kan maken met draadloos netwerk.
 
Wat moet ik dan zoal allemaal aanschaffen voordat ik dus draadloos kan internetten? En hoeveel gaat me dat zo ongeveer kosten en zijn er nog specifieke instellingen die ik moet verrichten voordat de pc contact maakt met de verzender..
 
Wat je dus moet kopen is een accesspoint, deze sluit je dus aan op de switch.

Als je dus inderdaad al draadloze netwerkkaart in je laptop hebt zitten heb je verder niks nodig. Kosten van een accesspoint schat ik zo rond de 100 euro (afhankelijk van merk natuurlijk).
 
Japsur,

Vertel eens welk merk en type.
Dan kunnen wij kijken welk kaartje er in zit.
 
Als ik kijk bij de eigenschappen van de draadloze netwerkverbinding zie ik dit staan:

PRISM 802.11g Wireless Adapter
Apparaattype: Netwerkadapters
Fabrikant: GlobespanVirata. Inc.
Locatie PCI-bus 0, apparaat 5, functio 0

Ik hoop dat dit genoeg is puppie?
 
Geplaatst door Robbert1978
Wat je dus moet kopen is een accesspoint, deze sluit je dus aan op de switch.

Als je dus inderdaad al draadloze netwerkkaart in je laptop hebt zitten heb je verder niks nodig. Kosten van een accesspoint schat ik zo rond de 100 euro (afhankelijk van merk natuurlijk).


Daar zit zeker eengouden randje om heen.Een Linksys bijv kun je nieuw al kopen voor zeg 60 euro.
 
Geplaatst door Japsur
Als ik kijk bij de eigenschappen van de draadloze netwerkverbinding zie ik dit staan:

PRISM 802.11g Wireless Adapter
Apparaattype: Netwerkadapters
Fabrikant: GlobespanVirata. Inc.
Locatie PCI-bus 0, apparaat 5, functio 0


Is het misschien een laptop die onlangs bij de Aldi te koop was ?
 
Hmz, de prijzen varieren dus flink, maakt het dan nog wat uit qua prijs, kwaliteit, type, merk, etc??
 
Geplaatst door Japsur
Hmz, de prijzen varieren dus flink, maakt het dan nog wat uit qua prijs, kwaliteit, type, merk, etc??

Nou 100 euro voor een AP is wel erg duur.Als je op www.wifishop.nl kijkt dan zie je oa Linksys in verschillende prijscategorieen.Verder heeft de een nou eenmaal een voorkeur voor merk A en de ander voor B.
Echt slechte merken ben ik nog niet tegengekomen alhoewel het gezegde " you get what you buy " nog wel van toepassing is.
 
Geplaatst door Japsur
Haha, in de buurt, trekpleister was het

Waarschijnlijk geleverd door Medion want die begruiken oa de PRISM 802.11g

Zo Puppie,ik ga eten, it's your turn again.
 
Ok, probleem opgelost, alleen bij de plaatselijke winkel hadden ze op het moment geen accesspoint meer. Maar het kan dus wel, en het maakt geen moer uit om welk type kaart het gaat. (heb ik me laten vertellen)
 
Dat is wel erg kort door de bocht want er zijn wel degelijk voorbeelden waarbij het niet funktioneert ondanks zelfde protocollen etc.

Belangerijk is dan dat je een eventuele aankoop doet bij een vakwinkel waar je evt kunt ruilen !
 
Dat doe ik ook hoor! Laat me wel goed adviseren, kan daar altijd terugkomen als het net goed is. Zou b-tje dom zijn om zulke dingen via het internet te kopen en dat het dan niet werkt, zonde van het geld en de moeite.

NOu ja, heb nog niets gekocht, kijk natuurlijk zelf ook goed uit of het wel past in de winkel, vraag het wel wat vaker. Je hoort nog van mij of het gelukt is of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan