tekst (naam) van mp3 files kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

svenolaerts

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2001
Berichten
62
Ik zit met hetvolgende probleem; ik heb al mijn cd's omgezet en opgeslaan als mp3's. Nu wil ik een lijst maken van alle mp3's of liedjes die ik in mijn bezit heb. Maar ik heb weinig zin om alles (titel + uitvoerder) te gaan typen. In de desbetreffende map heb ik wel telkens als ik een cd omzette de namen van de bestanden gewijzigd. Maar als ik al deze bestanden selecteer en plak, dan plakt hij natuurlijk de bestanden en niet de namen van de bestanden; ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel... anders probeer ik het nog eens uit te leggen. Wie kan mij helpen?
 
Als je een internetverbinding hebt, is er een mogelijkheid in de mediaspeler om de bestanden automatisch te laten bijwerken. dit kun je aanvinken bij de opties van de mediaspeler ( vanaf versie 9 )
 
Ik bedoel als je ze in de mediabibliotheek hebt staan, met de titels als onbekend, dan kun je gaan naar

extra/opties/mediabibliotheek gaan, en daar de optie aanvullende informatie ophalen aanvinken.

als je dit hebt gedaan, dan gaat de mediaspeler op internet kijken naar de gegevens van de cd, en wijst dan de namen toe aan het liedje.
 
Geplaatst door svenolaerts
Nu wil ik een lijst maken van alle mp3's of liedjes die ik in mijn bezit heb. Maar ik heb weinig zin om alles (titel + uitvoerder) te gaan typen.
Probeer TreePrint.
Als je het hebt geïnstalleerd klik je met je rechter muisknop op de muziekmap.
In het snelmenu is TreePrint erbij gekomen. (Zie bijlage.)
Klik op Print en er wordt een keurige lijst van de inhoud van de map afgedrukt.
Je kunt ook op Save klikken en het tekstbestand vervolgens in Word plakken om het te bewerken alvorens je het uitprint.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Het is me gelukt met treeprint, MAAR ik krijg alleen de titels in mijn lijst terwijl in de map zowel titel als uitvoerder van de liedjes staan, hoe komt dat?
 
Ik zou het niet weten.
Een mp3'tje bijvoorbeeld dat bij mij Blues Brothers - Sweet Home Chigago.mp3 heet, wordt ook zo uitgeprint - inclusief extensie.
Misschien wordt bij jou de info over de uitvoerder uit het mp3'tje zelf gehaald.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan