van vhs naar dvd afspelen op gewone dvd player

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
332
Wie help mij stap voor stap

Ik heb vhs homevideo band van de videorecorder op de harde schijf van de laptop gezet. Dan met moviemaker bewerkt dit ging perfect. Dit omgezet in mpeg1 en gebrand op cd dit ging goed.
Nu heb ik een film van 2 uur en dit wil ik op dvd.
Ik heb met tmpgencoder naar mpeg2 omgezet.(Misschien al verkeerd want ik snap niet zo goed de handleiding van de encoder). Dit gebrand met burn4free naar dvd-rw dit ging helmaal niet. (waarom).
Toen naar een een dvd+r dit ging wel. (met nero burninrom 5 niet, want nero ziet mijn writer niet en burn4free wel)
Maar ik kan deze alleen afspelen op de laptop maar niet op mijn gewone dvdspeler. Hoe kan dit.
Ik heb een dual "Slimtype dvdrw sdw-431S.

Ik krijg van nero geen antwoord van burn4free niet.
Van wie wel.

Een noodkreet van een beginneling.
Ik heb geen idee waar ik extra op moet letten of wat ik verkeerd gedaan heb.
Hij staat wel op mpeg2 en dat is voor een dvd dacht ik.
Op wintips heb ik ook al gekeken en engelse sites kan ik niet goed volgen.
Ik heb het ook al met het brandprgramma NTI CD&DVD geprobeerd maar dit lukt ook niet.


Groetjes Helma
 
Geplaatst door lamp
overdrijf ook niet met de hoeveelheid van je berichten

database heeft waarschijnlijk even gehangen alle andere berichten verwijderd
 
srry voor mijn opmerking als het aan de database lag.

Je nero lijkt me logisch dat hij je writer niet vind het is nero 5 die is verschikkelijk oud ik weet zelf niet of die al dvd's kon branden. Bij nero 6 zit nero express en nero vision express gaat echt alles heel gemakkelijk mee je kan een trial downloaden op nero.com
 
Ik krijg deze melding nu pas binnen er was wat met berichtgeving misgegaan geloof ik.
Maar ik heb nu Nero 6 en het gaat perfect.

Bedankt
groetjes Helma
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan