PC vast bij streaming video

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haaikneuter

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
Berichten
93
Kan iemand mij de weg wijzen?
Wanneer ik van een website streaming video wil afspelen loopt de PC hardstikke vast. Taakbeheer is ook niet te benaderen, moet PC dan opnieuw opstarten. Heb W2000 met alle updates, IE 6, mediaplayer 9, Quick-Time N-6.5.2. CPU 1Ghz en 512 Mb intern. Ik heb al geprobeerd met het uitschakelen van Firewall en Quick-Time, helaas zonder resultaat.
 
Misschien warmteproblemen.

Controleer anders met het programma Speedfan je temperatuur tijdens het afspelen van media.
 
Ik denk niet dat het een probleem is met temperatuur De PC loopt al meteen vast nadat het bericht komt van verbinding maken, dus voor het in buffer opslaan in de mediaplayer. Geen windows media player maar de player welke ingebakken zit in Internet Explorer. Alleen bij streaming video heb ik het probleem, dus niet wanneer ik via WMP 9 video afspeel welke al op de harddisk staan, al draai ik uren aan een stuk door. Ik vermoed een conflict tussen media player van IE 6, WMP 9 of ander programma maar heb nog niets gevonden.
 
Nog geen oplossing

Na een heleboel experimenteren nog geen oplossing. Het laatste wat ik nu gedaan heb is rigoreus de C schijf te formatteren en geheel opnieuw beginnen, tevens de laatste update voor de bios en laatste drivers van het moederbord toegepast. Dat brengt helaas ook niet de verwachte oplossing. Na installatie van W2k en office en alle windows updates incl. WMP 9 weer geprobeerd. Dus zonder antivirus en firewall en zonder enige andere software. Kan nu wel twee filmpjes downloaden maar dan loopt de PC weer vast. (De bewuste site is http://www.flightlevel350.com/ ) Ik vermoed nu dat het een hardware probleem is maar waar. Misschien heeft iemand nog een idee.
 
probleem opgelost

Probleem opgelost; na weken zoeken en na geheel formatteren en opnieuw installeren tot de conclusie gekomen dat de driver van de videokaart het probleem veroorzaakte. De driver van W2k voor de viper 770 werd echter niet meer ondersteund omdat de fabrikant niet meer bestaat. De fabrikant van de chipset Nvidia bracht de uitkomst. De juiste driver voor w2k gevonden en geinstalleerd en alles werkt zoals het moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan