Kan pc niet benaderen vanaf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcmaniac

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Berichten
119
Ik heb een probleempje.

Ik heb thuis een draadloos netwerkje tussen pc (XP Prof) en laptop (XP Home).

Draadloos netwerk wordt gedaan door een Wireless Cable/DSL router en een PMCIA kaartje. Beide van Belkin

Maar nu kan ik vanaf de laptop de pc niet meer benaderen, terwijl dit eerder altijd wel lukte.
Ook kan in vanaf de laptop niet pingen naar het ip van de pc.
Wel kan ik gewoon internetten met de laptop, dus de router werkt nog wel.

Ik heb niets aan de instellingen veranderd, of bepaalde programma's geinstalleerd.
Er is ook geen sprake van spyware (ad-aware en spybot) of virussen (Norton 2004 up to date, en nog niet verlopen)

Wat kan er mis zijn, want ik kan het niet vinden.
 
Ik heb hetzelfde probleem. Voorheen had ik een vaste router van SMC voor mijn Solcon verbinding. Via deze router kon ik mijn bestanden op de PC benaderen.

Vandaag heb ik mijn draadloze router geinstalleerd. Wat wél lukt is op beide pc's internet benaderen. Ook het pingen naar het ipadres van de router lukt.

Wat niet gaat is de gedeelde bestanden op de pc te benaderen die ik voorheen wel kon benaderen.

De werknaam is hetzelfde, alleen nu is mijn vraag is het verplicht om op de laptop de draadloze wizard uit te voeren?

Er komt dan een foutmelding en een verwijzing [871122] naar Microsoft
 
Volgens mij niet.

Ik heb gewoon de router en het PMCIA kaartje geinstalleerd en het werkte.

Het heeft voorheen altijd normaal gewerkt, tot nu. Nu kan ik vanaf de laptop niks meer benaderen, maar internet juist weer wel
 
Ik zit ook met zelfde probleem, met mijn oude router moest ik gewoon \\computernaam typen en ik kon in alle gedeelde mappen op de andere pc's. Maar sinds aankoop nieuwe router kan dit niet meer. Ik heb et al op ontelbare forums gevraagd maar telkens krijg je een uitleg die kant nog wal raakt en die nooit helpt.
 
Na lang knooien heb ik het probleem gevonden. Khad bij de verbinding van de pc de optie om firewall aan te zetten aanstaan.
Dit bleek het porbleem te zijn. Nu kan ik weer op de pc om de gedeelde bestanden te bekijken.

Maar is er geen optie om toch de firewall aan te hebben en er nog op te kunnen komen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan