geen `luidspreker icoon` op taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door sjebbe
ik kan geen geluid op me computer afspelen.
heb ook geen luidspreker (volume) icoon op me taakbalk...

hoe kan dit??

Configuratiescherm -> geluiden -> kijk daar eens of het icoon aangevinkt is, en er niets gedempd is
 
heb wel een geluidskaart geinstalleerd
als ik een cdtje afspeel in me computer doet het geluid het wel.

bij geluid zie ik wel een `luidspreker` plaatje maar ik kan de geluidjes wel aanklikken maar ik heb geen `play` plaatje wat ik aan kan klikken.

bij `multimedia` heb ik ook geen `audio` tabblad...
 
In dit topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=193902 lijkt het of je een onboard geluidskaart hebt.

Je hebt ook nog een "losse" geluidskaart? Als je die losse wilt gebruiken zou ik zorgen dat je in het Bios uitschakelt dat je de AC'97 geluidskaart (onboard kaart) wilt gebruiken. Mogelijk geven die 2 conflicten.

Ik kan het mis hebben dat je ook een onboard kaart hebt, maar meestal is AC'97 onboard.
 
ok! ik heb in de bios me onbourd geluid uitgezet.

me computer opengehaald en daar zaten 2 kaartjes in ik denk 1 voor het beeld en 1 voor het geluid???
(verder geen merk of type aanduiding ofsow)

maar als ik hem naar nieuwe hardware laat zoeken geeft hij niks aan.....???

met een programmatje laten zoeken naar wat er in me computer zit maar hij geeft niks aan
 
Waarom haal je niet gewoon de geluidskaart eruit en ga je gewoon verder met je on-board.... Die werkt toch?

@Tanja1968: Ik heb ook een AC97 ook On-board;)
 
als dat werkt! geen probleem voor mij... MAAR

dan moet ik wel weten of 1 van die kaartjes de geluidskaart is en zeker weten dat die onboard gaat werken

zal het ff proberen!
 
Om zeker te weten welke je geluidskaart is kijk je even aan de achterkant van je pc. In een geluidskaart zitten doorgaans 3 of 4 gaatjes waar je je plug voor je boxen in kan doen.
 
ik heb nog eens ff gekeken op de packard bell site waar het volgende staat:

I installed a PCI card in my Spirit II system, but it is not detected. What can I do?

Details
Packard Bell uses an AMR/PCI riser board on the Kourou 2 motherboard for Spirit II systems. On this board, the middle slot PCI1 (see image below) is sometimes not working.

To solve this issue, you must update the BIOS version of your system. To do so, download PB Kourou BIOS v1.2 (Spirit 2) (REFBIOS00560200), and follow the instructions contained in the Installation Notes area to proceed with the BIOS update.



kan het zijn dat me bios niet goed is dan, zodat hij die geluidskaart niet herkent??

ik wil dat bestandje dus hebben om dit ff te proberen maar raar genoeg als ik hem aanklik staat er niks om te downloaden..... :(
 
ik heb de soundcard driver de bios en de chipset driver gedowload+geinstalleerd maar nog niks??
 
zag trouwens wel dat er bij deze site meerdere klachten over de soundcard staan die ik heb.... en dat vele er nog niet achter zijn ben ten einde raad!
 
m065800071

heb hiermee namelijk ook via packardbell gezocht en alle zogenoemde driver e.d. gedowload maar nog niks...
 
welke windows draai je ?
Orgineel heb je dus onboard sound en onboard video.
 
ik gebruik 98 tweede editie...

dit zegt me aida programmatje:

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium IIIE, 733 MHz
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset Intel Whitney i810E
Systeemgeheugen 320 MB
BIOS Type AMI (03/09/01)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Multimedia:
Geluidskaart Intel 82801AA I/O Controller Hub - AC'97 Audio Adapter

Moederbordeigenschappen:
Fabrikant Micro-Star Inc.
Product MS-6303
Versie 1.0
Serienummer 00000000

On-Board Apparaateigenschappen:
Beschrijving AC97 Audio
Type Sound

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID 63-180-0011690-00101111-071595-WHITNEY$1AACD046A6303P2 V1.8
Moederbordnaam Onbekend
 
Lees net dat je een eigen geluidskaart hebt geinstald in je pc.
Wil je je onboard sound weer terug dan de geluidskaart die jij hebt toegevoegd verwijderen en er dan voor zorgen dat in de bios je onboard sound op enabled staat( zie bios screens ).
Wil je je zelf geplaatste geluidskaart er dan voor zorgen dat in de bios je onboard sound op disabled staat en de juiste driver voor je geluidskaart zoeken.
 
heb die driver geinstallerd maar nog niks...

heb me comp opengehaald maar er zit geen geluidskaart dacht namelijk dat dit wel het geval was
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan