tekst uit liedje (mp3) nemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

megarainman

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
Berichten
543
Hallo

is het mogelijk om uit de zang uit een liedje weg te nemen?
dus eigenlijk het liedje zonder de tekst zou moeten overblijven.
Ik heb gehoord dat het mogelijk is, maar hoe en met welk programma weet ik niet...
wie kan me helpen?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Uit een liedje de tekst verwijderen? Bedoel je niet de zang?

Dat kan nauwelijk en als het wel kan, wordt het liedje hartstikke slecht van kwaliteit.
 
ja, ik bedoel de zang, ja...

naar het schijnt kan het zonder veel kwaliteitsverlies... :confused:

dit heb ik gevonden...:
Een goede poging kan je doen in Nero Burning Rom
Een nieuwe audio-cd aanmaken, nummer erin slepen. Track rechtsklikken en
kiezen voor 'eigenschappen'. In de tabulatie 'filters' vink je 'karaoke'
aan. Daar zijn er een paar schuivers die je kan instellen naar believen

hier gevonden

ff testen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Et kan wel, als het liedje maar uit losse sporen bestaat. Et is alleen heel moeilijk om aan zo'n versie van dat nummer te komen. ;)

Een MP3-tje dat je download, bestaat maar uit 1 spoor als het ware en daar valt de stem niet uit te filteren.

Kijk ook hier es:
http://www.new-line.nl/forum/read.asp?m=185826
 
zou het lukken met een midi bestandje?

en hoe weet je dat het bestandje dan uit losse sporen bestaat? heb gelezen dat meestal enkel de uitgevers zo'n versie hebben... wordt waarschijnlijk lastig, niet?:confused:
 
Mja, die dingen zijn inderdaad slecht te krijgen (laag-muziekjes)
 
Geplaatst door megarainman
zou het lukken met een midi bestandje?

en hoe weet je dat het bestandje dan uit losse sporen bestaat? heb gelezen dat meestal enkel de uitgevers zo'n versie hebben... wordt waarschijnlijk lastig, niet?:confused:

Met een midi lukt het zeker. Als je iemand moest kennen, die bij platenfirma werkt, kan je misschien aan de Master Tape geraken. Dan is er geen probleem. Maar ik vrees dat niet gaat lukken.
 
Geplaatst door megarainman
zou het lukken met een midi bestandje?
Midi lukt niet omdat daar geen stemmen hoorbaar/verwerkbaar zijn.
Dit soort bestanden maakt gebruik van instrukties ipv. sporen.

en hoe weet je dat het bestandje dan uit losse sporen bestaat? heb gelezen dat meestal enkel de uitgevers zo'n versie hebben... wordt waarschijnlijk lastig, niet?
Losse sporen of niet, ik weet wel dat het realiseerbaar is.
Had bij mijn vorige geluidskaart een driver waarop een speler zat met een karaoke functie, en ook met mp3's werkte dit aardig, het stemgeluid werd er goed uitgefilterd.
 
Geplaatst door Admin_Frisian

Midi lukt niet omdat daar geen stemmen hoorbaar/verwerkbaar zijn.
Dit soort bestanden maakt gebruik van instrukties ipv. sporen.

Losse sporen of niet, ik weet wel dat het realiseerbaar is.
Had bij mijn vorige geluidskaart een driver waarop een speler zat met een karaoke functie, en ook met mp3's werkte dit aardig, het stemgeluid werd er goed uitgefilterd.

En waarom zou dit met een midifile niet lukken? Via het programma "Magix" kan je heel veel. Dan heb je een volledige opnamestudio ter beschikking.

Qua uw karaoke functie ? Filtert het stemgeluid eruit. Ok, maar wat gebeurd er dan met frequentie range. Stel nu, de menselijk stem gaat van 200Hz tot 600Hz. Alle frequenties, van bvb, een gitaarsolo worden dan ook uitgefiterd. Boeh. Mooie muziek die er dan nog overblijft.

@ Bandit, je handtekening vind ik wel leuk.:thumb:
 
fase

Wat je ook kan proberen in een van de sites die al eerder genoemd zijn en je dus over een volledig opnamestudio beschikt...is...
:
Als je een stereosignaal hebt, dus echt 2 verschillende kanalen geluid... kan je soms beter horen dan bij een ander nummer, en je draait van het ene kanaal de fase om, dan valt alles weg wat precies in het midden gepant staat. Het is mij al een aantal keren wel aardig gelukt. Dit is dus het feit dat tijdens een mixage de stemmen bijna altijd naar het midden word gepant. Dus staat dat op allebei de sporen even veel. Je kan dit proberen. Je hoort snel genoeg of het bij jou betreffende lied werkt.
suc6
 
Re: fase

Geplaatst door d-van
...en je draait ... de fase om, dan valt alles weg wat precies in het midden gepant staat.

Dat is volledig juist, ik heb er ook al over gelezen, nu ik denk dat je dat met Audacity (open source joepie!) wel kan doen. Ik denk dat er daar in de help-sectie juist dezelfde vraag is gesteld. Het antwoord was positief, dus als je het zelf wil proberen kan je naar de bekende downloadsites gaan of naar
de website van sourceforge, sektie over Audacity Veel succes ermee

AUDACITY, prachtig programma, aanrader!
 
Re: Oplossing!

Geplaatst door James007


Dat is volledig juist, ik heb er ook al over gelezen, nu ik denk dat je dat met Audacity (open source joepie!) wel kan doen. Ik denk dat er daar in de help-sectie juist dezelfde vraag is gesteld. Het antwoord was positief, dus als je het zelf wil proberen kan je naar de bekende downloadsites gaan of naar
de website van sourceforge, sektie over Audacity Veel succes ermee

AUDACITY, prachtig programma, aanrader!

----------------------------------------------------------------------------

http://audacity.sourceforge.net/help/faq?s=editing&i=remove-vocals

Succes:cool: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan