VHS banden overzetten naar dvd schijfjes ( digitaliseren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

leatherface

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
Berichten
195
Ik was bezig met het overzetten van VHS banden naar DVD.
Ik heb mijn videorecorder aangesloten op me pc met behulp van de studio AV/DV deluxe versie 9.3 d.m.v van de bijgeleverde breakoutbox.

Verder gebruik ik er een scartadapter bij met composiet alleen heb ik de video van composiet niet gebruikt ( geel stekkertje) in plaats daarvan gebruik ik een s- vhs videokabel die je ook op je breakoutbox kan aansluiten.

Alleen lukt het me nog steeds niet om beeld te krijgen.
In studio 9 wil ik schijf maken , alleen dan zegt ie dat er niks kan worden gemaakt, geen projecten gevonden.
Maar de film op videorecorder is wel bezig met afspelen.
Kan iemand mij erbij helpen
 
Hallo,

Ik ken de AV/DV box niet maar ik heb zelf een DC10 capture kaart met Studio 9 en daar zit ook een S-vhs plugje op. Ten eerste die breakoutbox moet wel als apparaat softwarematig geinstalleerd zijn (drivers) anders herkent Studio 9 het capture device niet. Dan moet je in studio eerst het tabblad 'opnemen' selecteren, enz. Eerst komt de inhoud van de band op de harde schijf te staan. Daarna kan je bepalen wat je op je DVD wil hebben door te editen en dan pas film maken / schijf maken. Een project wordt gemaakt zodra je een film opneemt. Dit is grofweg de werkwijze maar daarvoor is de gebruiksaanwijzing van Studio 9 toch het eerste wat gelezen moet worden. Je kan niet de band in een keer laten branden op een DVD zoals je met DVD recorders doet. Althans niet door middel van Studio 9.

Begrijp me niet verkeerd maar zoals ik nu je tekst lees lijkt het er op dat je nog niet veel van Studio 9 kent. ;)
Je begint nu met de laaste fase en slaat er 2 over..... dat gaat niet.

succes er mee:thumb:
 
Ja, Jeroen heeft gelijk. Je slaat een heleboel stappen over.
Eerst capturen dan eventueel bewerken dan pas branden.
 
Beste Jeroen...

Ik heb al me drivers geinstalleerd, en ook word de kaart herkend in apparaat, hij staat er ook netjes bij..

Maar als jij dus zegt dat ik eerst de inhoud moet opneme gaan we dat doen, dit is idd de eerste keer dat ik met studio 9 werk..

Ik laat het je weten als het gelukt is..
In iedergeval harstikke bedankt voor de tip!
 
No problem!

Let wel even op of je genoeg harddisk ruimte hebt om de band op te nemen. Selecteer niet meteen 'beste kwaliteit' Met een niet al te grote harddisk ben je voor 1 uur video meteen 20 GB kwijt! en dan heb je nog ruimte nodig voor je uiteindelijke compilatie op de DVD dus nog eens pakweg 5 GB. Studio test voor de opname begint de snelheid van je harddisk. De meeste huidige PC's zijn snel genoeg, ook voor de beste kwaliteit. Go for it!

mazzel

Jeroen
 
Het is me nog steeds nie gelukt om de videobanden te digitaliseren, ik heb gedaan zoals je toen zei, ik heb eerst de videobanden opgenomen maar het gekke is ...
me videorecorder staat wel aan alleen kan ik niet de videoband terugspoele, ik heb ook al een andere videoband geprobeerd...

Maar is het de bedoeling dat je videorecorder handmatig terugspoeld? of gebeurt dat via de software van studio 9??
Nogmaals ik heb me videorecorder aangeslote op de breakoutbox via composiet kabeltjes ( rood-wit-geel)
En in dit geval gebruik ik dus alleen rood en wit en voor video gebruik ik een s-video kabel, en op me videorecorder zit een scartadapter waar je dus die composiet op aankansluite en er zit een een schakeltje op ( in -out) en bij mij staat ie op out

Alleen als ik iets wil opneme, dan kan ik 'm als project toevoege , en als ik een voorbeeld wil afspele zie je helemaal niks , wel zwart beeld??
 
uhh... je video recorder heeft niets met de computer te maken. En de computer kan al helemaal niet de controle over je videorecorder overnemen. Het lijkt me dan meer een video recorder probleem. Heb je al geprobeerd om aan de kabel die je aan de breakout box hangt aan een TV te hangen om te kijken of er echt een video signaal uit komt? Dat terugspoel probleem ligt aan je afstandbediening of de knoppen op de video recorder dat ze weigeren. Zodra je op de computer de juiste ingang selecteerd S-VHS of samengesteld en dan op opnemen drukt en je video speelt af, moet je op dat schermpje op je monitor het beeld van je video zien. Zo niet, dan is er wat met de videorecorder of capture apparaat of stekkers aan de hand. Als een van deze dingen niet goed is is het logisch dat je zwart beeld krijgt. De computer krijgt gewoon niets binnen. Controleer je video, de breakoutbox, de kabels en de geselecteerde ingang op Studio 9. Anders zou ik het ook niet weten. Zo te horen wordt er wel een project aangemaakt dus het lijkt er op dat je computer wel goed werkt en het capture apparaat goed herkend wordt. succes er mee! :thumb:
 
Dat probleem met het terugspoelen is inmiddels verholpen.
Maar ik krijg nog steeds geen videosignaal binnen.
Alles is juist aangesloten, althans ik zie van wel.
En ook is alles geinstalleerd, alleen krijg ik nog steeds zwart beeld, errug vreemd dus

Ik moet dan denk ik maar eff verder knutsele..
dus ik zie wel, in iedergeval bedankt voor de tip.
 
Hoi,

Misschien nog een tip. Ik las even een paar berichten terug dat je een scart aansluiting op je video recorder hebt en daaruit de composiet en audio aansluit op de breakout box. Op een scart aansluiting zitten een heleboel pennetjes. Je hebt op deze scart aansluiting zowel video en audio ingangen als uitgangen. Ik hoop dat je de wel de video uitgang te pakken hebt van de scart aansluiting!! Als je de ingang te pakken hebt, verwacht de videorecorder dat je juist een videobeeld aanbied in plaats van dat de video uit de recorder naar je breakout box wordt geleid. Check dat even om zeker te weten dat je de UITGANG van de video recorder hebt aangesloten. Een vergissing met de scartplug is snel gemaakt, heb ik zelf ook wel eens. Klik ook, in studio 9, eens op het tablad opnemen, dan op instellingen en dan op opnamebron. Daar moet bij opname apparaten voor video iets dergelijks als de breakout box of zo staan en dus niet DV-camcorder geselecteerd zijn want die heb je niet. de mazzelll..
 
Ik heb videofilms binnengehaald via Nero, via video vastleggen. Daarna heb ik ze bewerkt in Pinnacle 9.
Werk prima! Tenminste bij mij. Daarna heb ik ze weer gebrand met Nero op dvd. Het fijne van dit programma is, dat je 6 uur kunt branden op dvd. Dat is voldoende voor vhs beelden. De beelden beter maken kun je ze toch niet.
 
Hey poppedein...

Dat video vastleggen in nero..
Moet je dat doen bij nero burning rom...ik snap niet psies wat je bedoeld??

Kan je me ongeveer vertellen hoe ik het doe?
 
Dat van die Nero video vastleggen doe je alleen bij Nero 6 Reloaded. Dat is een update van de standaard Nero 6.0. Daar heb je een package 1 en een package 2.
Dat video vastleg gedoe zit onder package 2. Maar het is raar als je het op deze manier moet doen terwijl het onder Studio 9 ook zou moeten lukken. Maar het is het proberen waard.
 
Ik heb een zelfde probleem

Hallo iedereen,

ik heb eigenlijk een zelfde soort probleem.
Ik heb een jaar of twee geleden een Hi-Speed USB 2.0 DVD Creator gekocht van Belkin.

FUL1_F5U228.jpg


Ik heb apparaat aansluiten, heel veel beeldverlies met het overzetten van de beelden.
Na contact te hebben gehad met de technische helpdesk, kwamen we tot de conclussie dat de PC die ik er voor gebruikte een beetje out of date was :eek: . Zo zat er bijvoorbeeld USB 1.1 in mijn computer in plaats van 2.0. Maar goed. Inmiddels heb ik een splinternieuwe computer en bewerk ik veel beelden die ik met mijn dv cam maak. Ik gebruik Pinnacle 11, zet de beelden over via Firewire en dat gaat allemaal goed. :)

Besloten om de Hi-Speed USB 2.0 DVD Creator weer eens uit de archiefen op te duiken en zowaar geen verlies van beelden. Het enige vervelende nu is dat alle beelden zwart - wit zijn en ik er geen kleur uit krijg. :shocked: Ik begin de moet een beetje op te geven dat ik mijn oude vhs herrineringen niet kan digitaliseren. Kan iemand mij please zeggen wat ik nodig heb (betaalbare oplossing) om dit alsnog voor elkaar te krijgen. :confused:

Alvast bedankt voor het meedenken.

Frans
 
Hi-Speed USB 2.0 DVD Creator

Franskeman,

Hier even een heeeele late reactie :cool:
Ik heb sinds enkele maanden ook een Hi-Speed USB 2.0 DVD Creator, maar ik krijg ook zwart-wit beeld. heb jij inmiddels een (andere) oplossing?
Ik heb usb 2 en een ATI HD4550 grafische kaart met 512MB geheugen in een HP DC7700 SFF computer.
Ik heb nog 26 VHS banden, waarvan ik er ca 15-20 wil omzetten.

Mvg,
Peter Scholtes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan