foto vergroten zonder kwaliteitsverlies

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb een foto van 1600x1200.

Nu heb ik hier 1/3 van afgeknipt.

Nu zou ik de foto terug willen vergroten zonder kwalitietsverlies.

Ik heb al eens gehoort dat hier progjes voor bestaan, dit het aantal pixel vermenigvuldigen zodat de kwaliteit net hetzelfde blijft ?
 
Volgens mij echt kwaliteitsverlies gaat never lukken. Als je het aantal pixels vermenigvuldigd, ja inderdaad, dan heb je in zoverre geen kwaliteitsverlies dat je geen ontiegelijke pixels ziet.

Maar door het aantal pixels te vermenigvuldigen levert naar mijn mening wel degelijk kwaliteitsverlies op, omdat je er pixels zeg maar blijplakt wordt volgens mij de foto gewoon veel minder mooi dan het origineel.
 
http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=37397
Niet hele slechte resultaten dus. In principe doet programma hetzelfde als camera's die digitaal zoomen, ze verzinnen er pixels bij. Als dit met een goed agloritme gebeurd is dit inderdaad acceptabel.
Een tip voor de volgende keer, ga nooit aan het prutsen met het origineel, maak er eerst een kopie van en ga daar mee aan het stoeien.
 
Heb photozoom geinstalleerd, daar zit dat bij in.

Wanneer ik de foto nu vergroot blijft de foto toch een vierkant.

Kan ik trouwens van een uitgeknipte foto terug een foto van 15*10 maken ?
 
Laatst bewerkt:
Hoy,

de oudere versie is toch ook nog te downloaden daar zit de mogelijk heid in, om binnen het programma een uitsnijding te maken. Die heet alleen maar S Spline
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan