sweex wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noname

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Berichten
143
Dag allemaal,

Ik ben bezig een draadloos netwerk te configureren met een sweex draadloze router. Er is een verbinding tussen de computers. Zodra ik nu echter een instelling van de router wijzig stopt de zaak ermee.

Probleem is dat de verbinding nog niet beveiligd is met wep of wpa.

Iemand suggesties hoe het kan dat de verbinding stopt als ik iets wijzig?
 
Welke router van sweex heb je?
Probeer de instellingen eens te wijzigen door de router met een kabeltje te verbinden met je computer en niet om de instellingen draadloos te wijzigen
 
ik heb een wireless adsl 11g. Hij is met de hoofdcomputer verbonden via een utp-kabel. Daarmee wijzig ik de instellingen op de router. Wat mij niet helemaal duidelijk is of ik nu elke keer safe en reboot moet gebruiken voor de router om de instellingen te wijzigen. Soms wordt dat duidelijk aangegeven, andere keren staat er "submit"of "apply" en wordt er niks gezegd over safe en reboot.
 
Nog even wat meer info.
In de router doe ik onder WLAN security het volgende:
wpa pre shared-key
data encryption: tkip
en ik maak een key aan van 10 cijfers
vervolgens safe en reboot.

Op de draadloze computer kies onder instellingen voor draadloos netwerk voor:
wpa-psk (pre shared key neem ik aan)
tkip
en ik voer de key in.

Vervolgens komt er een verbinding en krijgt de computer geen ip-adres toegewezen.

Als ik de beveiliging er vervolgens af haal, krijg ik weer gewoon verbinding.

ra,ra?:8-0:
 
Geplaatst door Noname
ik heb een wireless adsl 11g. Hij is met de hoofdcomputer verbonden via een utp-kabel. Daarmee wijzig ik de instellingen op de router. Wat mij niet helemaal duidelijk is of ik nu elke keer safe en reboot moet gebruiken voor de router om de instellingen te wijzigen. Soms wordt dat duidelijk aangegeven, andere keren staat er "submit"of "apply" en wordt er niks gezegd over safe en reboot.

Als je een paar wijzigingen hebt aangebr8 dan kun je saven, je hoeft dus niet na elke wijziging te saven. En als je saved wordt volgens mij je modem ook meteen gereboot en dat hoeft ook maar 1 keer

En als je je draadloze computer een vast ipadres geeft, werkt het dan ook nog niet?
 
Laatst bewerkt:
nee, dat werkt ook niet.
Heb vanavond weer van alles geprobeerd. Onbeveiligd werkt de zaak, maar zodra ik wep op wpa aanzet ontstaan er problemen.

Wat me opvalt is dat ik wel vanaf de draadloze computer kan pingen, maar niet vanaf de computer waar de router aan zit naar de draadloze. Dan krijg ik time out.

Ik formuleer het misschien wat brak, maar deze wijsheid heb ik ook net via google opgepikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan