IE probleem??

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvdee

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
52
Hoi allemaal,

Ik heb een vreemd probleem. sinds een week of 3 start mijn Internet Explorer heel traag op. Moet zeker een paar minuten wachten eer de browser tevoorschijn komt. Ook als ik op een link klik (willekeurige) waarbij een nieuwe pagina geopend moet worden, dan komt er vaak geen nieuwe IE window tevoorschijn, maar doet ie helemaal niets. Zo ook als ik via een emailbericht een website wil openen. Ik heb geprobeerd IE te herinstalleren, maar dat heeft geen effect.

Wie kan mij helpen ?

Ik heb trouwens gemerkt (maar dit heeft geen invloed op dit probleem) dat als ik ctrl-Alt-Del doe, en ik ga naar processes, dan zie je daar een rijtje SVCHOST.EXE staan.. als ik die een voor een afsluit, dan krijg ik het virus ´System Shut Down in 1 minuut´. Mijn vriend zijn computer (we hebben hier een netwerk), heeft dit probleem ook (virus) maar zijn IE werkt wel perfect.. dus het heeft niets met elkaar te maken denk ik..

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr. Debbie
 
hoi dvdee,

Heb je al gescand op spyware met adaware en spybot? Eventueel kun je ook een hijacklog plaatsen op het 'ASO-forum'. (Zie onder de sectie 'spyware' voor meer info).

Greetz,
Joep
 
yep

hoi Joep,

Ik heb inderdaad al gescand met Ad-aware, hij vind dat wel wat files die ik dan verwijder, maar dat blijkt geen invloed te hebben.

Het plaatsen van zo'n log, daar ben ik altijd wat huiverig voor, weet niet waarom.. dus wil het liever eerst op een andere manier proberen.

Alvast bedankt.
deb
 
Ik zou ook nog even spybot laten draaien. Verder: log is niets engs aan: men komt GEEN persoonlijke dingen te weten...voorzover ik weet tenminste:D
Ik zelf zou geen andere mogelijkheden weten: wel is het handig in ieder geval even al je temp-files te legen met (bv) Clean Up! of een ander progje.
Suc6 en greetz,
Joep
 
Ik heb trouwens gemerkt (maar dit heeft geen invloed op dit probleem) dat als ik ctrl-Alt-Del doe, en ik ga naar processes, dan zie je daar een rijtje SVCHOST.EXE staan.. als ik die een voor een afsluit, dan krijg ik het virus ´System Shut Down in 1 minuut´.
Dit is normaal volgens mij, dat virus dat jij bedoelt, dat zorgt ervoor dat zoiets zomaar wordt uitgevoerd. Al die svchost processen zijn volkomen normaal en hoef je ook niet af te sluiten.
 
Het plaatsen van zo'n log ben je wat huiverig voor, hier hoef je dat niet te zijn hoor, ook al doet de Helpmij.nl zelf niet meer aan logs nakijken, het is een zeer vriendelijke en ongevaarlijke goed manier om een hoop problemen weg te halen, de experts weten precies wat ze wel en niet moeten en kunnen doen.
Voor de rest staat er niet veel informatie in waarmee kwaade gebruikers iets zouden kunnen doen.

HIER zou je dat kunnen doen.
 
Bedankt

Hoi Joep,

Ik ga vandaag eens aan de slag met die website die je gaf en ik denk dat ik zo'n log ga plaatsen.

Ik laat binnenkort wel weten of het gelukt is of niet..

Bedankt zover..!

Debbie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan