Geluidsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

S.V.G.

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
Berichten
19
heyhey!

ik zit al een tijdje met een irritant probleem... men geluidskaart werd een hele tijd niet herkend en na lang zoeken en proberen heb ik een drive die blijkt te werken...

eerst werd namelijk de fout gegeven dat er geen juist stuurprogramma was e.d., nu speelt ie de muziek wel af, maar ik hoor niks... bij volumeregeling staat alles open, niets is dus gedempt...

ik heb luidsprekers in men scherm ingebouwd, het valt echter op dat het "balanspijltje" bij het balkje "pc speaker" lichter is en dat ik het dus niet kan verschuiven... ik vermoed dat het daar aan ligt, alleen heb ik totaaaaal geen idee wat ik eraan kan doen...

iemand hulp? :confused:
 
PC speaker

Dat is er maar een en kent dus ook geen balans.

Welke soundkaart heb je en welke driver heb je gevonden.

Is het onboard, PCI of wat.

Heb je wel de uitgang van de PC met de speakers verbonden ??? of zit je PC ingebouwd in je monitor.

Eric.

P.S. of stop eens een hoofdtelefoon van een walkman in je uitgang van de PC. Dan zou je iets moeten kunnen horen (zwak).
 
Laatst bewerkt:
geluidskaart is on-board nl, Realtek AC'97 Audio for VIA (R) AUDIO CONTROLLER...

driver die ik geinstalleerd heb komt van realtek website, installatiebestand heet wdm_a368.exe

alles zou goed aangesloten moeten zijn dus... voorheen werkte alles wel, alleen na het formatteren niet meer... opvallend is ook dat ik, als ik de pc voor de eerste keer opstart (dus niet bij reset ofzo), ik wel soms iets hoor van geluid... (gewoon een beep, maar toch...)
 
het heeft blijkbaar toch niet met men speakers temaken...
als ik namelijk een muziek cd in men cdrom steek, werkt het geluid perfect...
als ik daarentegen een wav of mp3 bestand open vanaf de schijf krijg ik niets van geluid... ook werken de systeemgeluiden niet (ik hoor bvb ook niets bij foutmeldingen of als ik links onderaan op "start" klik ofzo....)
 
Als er een kabeltje van je cdrom naar het moederbord loopt, kan je inderdaad de muziek van een muziek-cd horen als je deze plaatst.

Aangezien je systeemgeluiden ook niet werken (je kan zeker niet op het Play-knopje klikken omdat deze grijs is?), heb je nog steeds niet de goede driver geinstalleerd.

Deze staat op de cd die met je moederbord werd meegeleverd.
 
hey muurhond,

alles speelt wel degelijk goed af, als ik een mp3 ofzo open speelt die gewoon af (je ziet de seconden lopen), maar ik hoor gewoon niets...

de driver van de cd van het moederbord installeren blijkt niet te helpen...
 
Via

Kijk eens wat voor VIA chip je hebt met everest home en dan bij Via.com voor de drivers.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat een CD afspeelt als de geluidskaart het niet doet. Ook niet analoog. Maar mogelijk zit ik er naast.

Staan er bij apparaatbeheer nog gele vraagtekens ?

Je hebt toch niet in volume regeling wav aangevinkt staan ? is maar een vraag.

En welke devices zijn gekozen bij eigenschappen van Audio tabblad audio ?

Eric.
 
dit is de chip...
VIA VT82C694X Apollo Pro 133A

ik kan alleen op de site van via de juiste drivers niet vinden blijkbaar :(
 
Goed zo

Dat is de goede.

Ik weet niet wat je OS is maar als je op Deze link klikt, moet je er kunnen komen.

Daarna kies je audio en VT82C694X en je kunt downloaden.

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Welk moederbord heb je? (is namelijk veel makkelijker zoeken)

Kijk eventueel met het programma Everest.
 
staat er helaas niet bij, het windows 98SE, zal daar wel aan liggen :(
 
Geplaatst door S.V.G.
staat er helaas niet bij, het windows 98SE, zal daar wel aan liggen :(

In Everest moet wel staan welk moederbord je hebt hoor. Of bedoel je dit niet?

Kijk in Everest bij Moederbord-->Moederbord. Dan zie je rechts bovenaan achter Moederbordnaam het type moederbord dat je hebt.
 
had het eigenlijk over het vorige bericht van eric :p

in ieder geval, dit is men moederbord:

Veld Waarde
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 06/08/2000-694X-686A-6A6LJPR9C-00
Moederbordnaam PCPartner AP133AAS13/AP133AAS3/AP133ABS3 / A-Trend ATA-V941-CX0 / Polaris 4XB-B

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel GTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz
Effectieve kloksnelheid 133 Mhz
Bandbreedte 1067 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type SDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz
Effectieve kloksnelheid 133 Mhz
Bandbreedte 1067 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type PCI
Bus Breedte 32 bit
Werkelijke kloksnelheid 33 Mhz
Effectieve kloksnelheid 33 Mhz
Bandbreedte 133 MB/s

Moederbordfabrikant
Firmanaam PC Partner Limited
Productinformatie http://www.pcpartner.com/products/motherboards.htm
BIOS Download http://www.pcpartner.com/support/bios.htm
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan