Windows'98 instellen internet netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

discjocky

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2003
Berichten
134
Hallo, iedereen die me wil helpen.

Ik heb 2 pc verbonden met een crossover kabel om een thuis netwerk. PC1 windows XP - PC2 windows '98. De verbinding met de kabel tussen beide PC is verder OKÉ. Het gaat puur om bijvoorbeeld PC2 met windows'98 intestellen voor het internet gebruik. Ik gebruik geen router.

Groetjes Robert
 
Op de xp machine de wizzard netwerk makenuitvoeren.
Goedlezen en uitvoeren.
op een gegeven moment moet je een diskette maken.
Dit doe je en dan installeren op de 98 machine.
 
Geplaatst door Wim1960
Je hebt hopelijk wel W98 SE.

Zoals ik lees wil hij op de 98 machine ook internet. Dan is het totaal niet van belang of daar nu 98 of 98SE op staat
 
Precies ik wil inderdaad op 98 machine internet. tussen 98 & xp is een crossover verbinding. De verbinding is tussen deze goed want mappen delen gaat goed.

Alleen de 98 machine instelling voor het gebruik van internet.

Groetjes Robert
 
Geplaatst door puppie
Op de xp machine de wizzard netwerk makenuitvoeren.
Goedlezen en uitvoeren.
op een gegeven moment moet je een diskette maken.
Dit doe je en dan installeren op de 98 machine.

Heb je bovenstaande al uitgevoerd?
 
Ga naar start, instellingen, netwerk- en inbelverbindingen en klik rechts op je LAN verbinding.

Dan eigenschappen en ga naar tabblad geavanceerd. Zet een vinkje bij het middelste vakje (dat andere gebruikers gebruik mogen maken van je internet verbinding)

Druk op OK en daarna weer op OK en start de pc opnieuw op en de 98 pc aanzetten of opnieuw opstarten. Nu zal de 98 pc een ipadres gekregen hebben van je xp machine en dit kun je controlleren door naar start te gaan en dan naar uitvoeren en command in te typen en op OK te drukken. In het dosboxje typ je in winipcfg en druk op enter (dit alles op de 98 pc)
 
M@rio,

Start - instellingen klopt maar in kollom instellingen staat NIET in netwerk inbelverbinding.
 
Start, instellingen, configuratiescherm.

Staat het daar wel bij?
 
Bij config - internet optie - verbindingen staat wel onder in LAN instellingen. Wat daar moet worden ingevuld weet ik niet.

Maar wat jij zegt kan ik op jou manier niet terug vinden, sorry.

Misschien een andere oplossing.

Groetjes Robert
 
Je ziet dus wel je LAN verbinding?

Klik dan rechts op de LAN verbinding en kies voor eigenschappen. En dan ga je naar het laatste tabblad
 
Bij LAN instelling:

Automatische configuratie:
-Instellingen van internet explorer automatisch overnemen
-Automatisch configuratiescript gebruiken "hier moet ik een adres opgeven" (maar wat?)

Proxyserver:
Een proxyserver voor het Lan-netwerk gebruiken(deze instellingen zijn niet van toepassing op inbel-vpn verbinding).
Adres............ Poort........... Geavanceerd
 
Nu weet ik nog niets.

Ik werk zonder router.
gateway - DNS config - en wins config wat is dat allemaal moet hier in ook wat worden ingevult

heb verder geen idee.

Groetjes Robert
 
Geplaatst door discjocky
Bij LAN instelling:

Automatische configuratie:
-Instellingen van internet explorer automatisch overnemen
-Automatisch configuratiescript gebruiken "hier moet ik een adres opgeven" (maar wat?)

Proxyserver:
Een proxyserver voor het Lan-netwerk gebruiken(deze instellingen zijn niet van toepassing op inbel-vpn verbinding).
Adres............ Poort........... Geavanceerd

Je zit nu in de internet opties...en daar heb ik je niet heen verwezen.

Heb je nu al het vinkje aangezet dat ervoor zorgt dat het internet gedeelt wordt?
 
Start, instellingen, configuratiescherm.

Mocht je de xp look nog hebben klik dan links op klassieke weergave. Zie je hier netwerk en inbelverbindingen wel staan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan