van wma naar mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

jernie

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2004
Berichten
89
Hoi,

Wie kan mij uitleggen hoe ik een wma bestand kan overzetten naar een MP3 bestand.
Dit wil ik graag weten, omdat ik een wma bestand niet op mijn mp3 speler kan zetten.
 
Hoi Puppie,

Bedankt, maar nu zijn de mp3 bestanden heel groot, kan ik die nu ook nog verkleinen en dan de mp3 speler zetten??? Dit vraag ik namens een nichtje van me, want nu kan ze maar een paar nummers op haar mp3 speler kwijt.

Groeten Jernie
 
het zou toch zo moeten zijn dat een wma bestand kleiner wordt als het een mp3 wordt.
Of heb ik het nu helemaal mis.?
Mp3 verkleinen ik zou je daar geen antwoord op kunnen geven.
 
Kun je niets veranderen aan de instellingen? Converteren naar 128 kbs lijkt mij het best, zo doe ik het ook met mijn mp3 speler.

Ik vind het zeer vreemd dat je maar een paar liedjes kwijtkunt, dat moet toch meer zijn?
Dus kijk nog es als je niet te groot converteert.

Succes :thumb:
 
avond.
volgens mij doe je wat fout,een paar nummers op een mp3 speler is heel raar.
het ligt natuurlijk aan het geheugen van zo,n speler maar je moet er toch vlot een paar uur muziek op kwijt kunnen,zet je ze wel goed om?
 
Zelf gebruik ik dbpoweramp werkt prima en is ook gratis, na de download moet je wel even naar de codec centale gaan om een extra codec te halen voor wma.
Als je dat hebt gedaan even de pc opnieuw opstarten, klik de wma file met de rechtermuis aan, daarna kan je hem omzetten naar mp3, en let op een wma is 80 kbs deze kan je omzetten naar diverse bitrate's in mp3.
Neem een bitrate van 128 kbs of 196 kbs anders wordt hij alsnog veel te groot voor een mp3 file.

groetjes speedtouch
 
idd, dBPowerAmp fixt de klus, makkelijk om bitrates aan te passen. Je zou toch aan bestanden rond de 3 à 4 Mb moeten komen, anders is er iets mis. Als de kwaliteit je een zorg is, 128 voor alle gewone muziek/192 voor iets betere kwaliteit.

OPMERKING: met wma krijg je in een lagere bitrate al dezelfde kwaliteit als mp3. (wma 96/mp3128) dus zijn de wma's kleiner dan de mp3 als ze dezelfde kwaliteit hebben, maar veel is dit niet + wma kan beveiligd worden en mp3 niet.

hiermee moet het zijn opgelost, vergeet je topic niet de status "opgelost" te geven he, anders is het net of je bent in rook opgegaan. :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan