walkman aansluiten op pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lgroot

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2002
Berichten
197
Beste mensen,

Ik heb nog wat muziekbandjes liggen en wil die graag op mn pc zetten en ze dan op cd zetten. Ik heb alleen geen idee hoe dat moet. Moet ik mn walkman eropaansluiten en dan op de pc opnemen ofzo? Welke kabels heb ik dan hiervoor nodig (graag een plaatje a.u.b). Bedankt alvast.
 
Ik heb het in het verleden ook wel eens gedaan en je moet gewoon je Cassete recorder aansluiten op de ingang van je geluidskaart. Kabeltje kan je bij bijna iedere electrozaak halen. Met een walkman zal het niet gaan denk ik want die heeft geen Line Out.
 
Maar op dat plaatje staat maar 1 kant. Maar er moet toch ook een deel in mn walkman?
 
Sorry ik las het niet goed. Maar waar moet die dan in mn pc?
 
Zoals ik al eerder zei in de ingang van je geluidskaart!
 
Geeft niks hoor daarom zijn wij er.
Ja, zo'n kabeltje is het! Enne, welke kleur de ingang is weet ik ff niet. Kan niet aan de achterkant van mijn PC komen :p
Gewoon de andere ingang dan die je nu voor je speakers gebruikt lijkt mij....er staat geloof ik een microfoontje bij!
 
Als het goed is zit er bij je geluidskaart software om dit te doen. Anders weet iemand mischien wel een proggie waar het mee kan...
 
Het kan zijn dat je via je confugiratie scherm geluid het vinkje weg moet halen van het microfoon(daar kan je de geluidsterkte van het binnenkomende geluid mee regelen)
 
Het werkt dus. Bedankt alvast daarvoor, nog een vraagje: Een goede omzetter (of hoe dat ook heet) om het geluid op te slaan en op mp3 te zetten. Iemand een ideetje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan