Dia's op harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

hedje

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2002
Berichten
61
Hi,

Ik heb vele duizende dia's en ik weet dat er een soort van scanner bestaat om deze in te scannen en ze zo op je harde schijf te plaatsen.
Wat kost zo een scanner en van welk merk betaat het.
Of bestaat er een hulpmiddel om op je bestaande scanner te plaatsen.
Of is er nog een andere mogelijkheid buiten ze naar een fotowinkel te brengen en ze op cd rom te laten zetten want daar heb ik achter gehoord en dat kost flink wat geld.
Alvast bedankt.
 
Die bestaan dus zeker. Bij verschillende merken is dit zelf standaard. De prijs varieert naargelang het merk. Maar een goede scanner is HP en, met die optie, zal de prijs rond de 200€ bedragen.(niet professioneel natuurlijk) Voor een echt proffessionele, reken dan maar... (kan ik echt geen prijs op zetten)

Als je 1000 dia's naar de fotowinkel brengt, om die klus te klaren, zal je weten wat het prijskaartje is. Dus: koop een goede scanner en begin er alvast aan. Zou eigenlijk niet in je schoen willen staan (Dagen werk)

Je moet dan ook nog een goed fotobewerkings prog hebben. Niet alle dia's zijn even goed enz. Maar ik zou zeggen.

Veel succes
 
Cannon heeft wel diascanners prijs weet ik niet.
Misschien heb jezelf wel een flatbed scanner die geschikt is voor dia's.
 
Geplaatst door jackass
Je kan hem ook huren !

www.platin.nl

vanaf 22 eurie per week

Akkoord, maar vraagsteller is wel uit Belgie, en dan vind ik het toch niet aangewezen om, stel 300 kM, eventjes heen en weer te rijden.
 
Ik werk al meer dan een jaar met de Dimage Scan Dual III van Minolta.
Intussen is de IV uit.
Je scant vier dia's per keer.
Terwijl kun je ander werk doen.
Best usb 2 (met usb 1 gaat het ook)
Resultaten zijn bijzonder goed.
Ik gooide al meer dan 1000 dia's weg en heb ze nu op harde schijf en dvd staan.
Dual IV staat hier (Vlaanderen) 365 €, is mogelijk in Holland beterkoop te vinden.
Zijn geld waard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan