Analoog naar DVD via Studio 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

wboogaard

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Berichten
1
Ik heb op mijn pc een Pinnacle PC/TV-prof tv-kaart geinstalleerd. Hierop heb ik mijn coax-kabel aangesloten vanaf mijn analoge videorecorder. Deze is weer aangesloten op de CAI-aansluiting.
De Videorecorder is tevens aangesloten naar mijn pc via een scart-verloopstekker met de bekende rode, witte en gele tulpstekkers.
De rode en de witte heb ik op de lijn-in van mijn geluidskaart aangesloten. De gele tulp heb ik op de gele van mijn tv-kaart aangesloten. Ook heb ik het geluidskabeltje van mijn tv-kaart via een splitter ook op de lijn-in van de pc aangesloten.

Mijn PC heeft een HD met beschikbaar 20Gb, geheugen is 256, besturing is Windows-XP.

Als software gebruik ik Studio-9 van Pinnacle.

Ik probeer nu om analoge VHS-banden vanaf de videorecorder op mijn pc te zetten, en ze dan naar de DVD-schrijver te krijgen, maar met alle mogelijke instellingen krijg ik geen goed beeld, c.q. geluid op mijn pc, laat staan op mijn DVD.

Of het beeld loopt met 2x de normale snelheid en het geluid is dan normaal, of het beeld loopt met grote sprongen over het scherm.

Wie kan mij vertellen, wat ik fout doe, of wat ik verkeerd heb aangesloten.

Het kostte mij al veel verloren tijd, en weggegooide lege DVD's.

Ik ben zeer benieuwd naar de reacties.
 
Wat je juist verkeerd doet, weet ik niet, dit laat ik over aan de experts, qua video bewerking. Wat ik wel kwijt wil, is dat je HD (20 GB) en geheugen (256Mb) zeker aan de minimieme kant is. Volgens mij,als je die zaken wil realiseren, in optimale conditie's, zou ik toch een grotere HD bijplaatsen, en zeker wat meer heugen.
 
Klopt als een bus.
Ga voor de grap eens op de site van Pinnacle kijken of lees je Manual. Daar zul je lezen dat je minimaal 512 Mb en bij voorkeur 1024 Mb aan RAM geheugen dient te hebben.
Ik heb het uitgeprobeerd en inderdaad bij 1024 Mb werkt het naar behoren.

Succes,
Fonz :thumb:
 
Van analoog naar digitaal

Weet niet of dit al is opgelost ? in ieder geval is 20GB meer dan genoeg alleen is een goede install en een goed programma nodig.
De beste raad die ik via deze weg kan geven is,Koop het maandblad "DVD compleet Branden"daar staat de volledige uitleg over uw vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan