shoucast draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Berichten
1.530
hoi ik wil via shoutcast gaan draaien is dit legaal?
ik heb al op de site van buma gekeken maar kom er niet uit.

via shoutcast kun je alleen luisteren via winamp is er ook een ander programma dat er ook via media player kan luisteren?

alvast bedankt groetjes mike
 
DIt is hardstikke legaal hoor, en ja je kan het alleen met winamp afspelen. Er is ook nog wel een programma waarmee je je shoutcast op windows media player kan laten draaien, wat misshcien handiger is omdat dat bij elke p.c standaard erbij zit.

Ikzelf heb al veek shoutcasten gehad en geinstalled, zoek een beetje op google, en je kan een hardstikke goede guide voor deze beide dingen vinden.

mvg, daniel


*UPDATE*

gezocht en iets gevonden, zlef niet geprobeerd.

_Het is mogelijk!
Ik heb zelf Mediaplayer 10 daar gaat het mee (of het met een andere versie lukt weet ik niet). Maar als je mensen wil laten streamen moet je een .asx file aanmaken.
Het makkelijkste doe je dat door: Kladblok te openen in windows en dan gewoon op de eerste regel je ip te zetten van je stream server met je poort.
Voorbeeld: http://urlvanjeserver:1234
Dit is alles sla dit op als .asx en zet dit op je website en mensen kunnen het downloaden en luisteren naar je stream._
 
bedankt

hoi oke bedankt maar hoe zit dat met media player 10 dan moet je daar de pulgin van shoutcast voor gebruiken? zo ja weet je dan toevallig hoe ik die plugin er in krijg en kun je line in gebruiken via media player 10 gebruiken?

alvast bedankt groetjes mike
 
Ik denk dat je gewoon de shoutcast moet installeren, en dan gewoon dat bestandje moet aanmaken, zonder plugins enzo. Hij luistert namelijk gewoon de shoutcast af, alleen dan via WMP.

Ikzelf heb alleen met winamp gedraaid, dus daar weet ik alleen dingen van af, ben niet bekend met WMP.
 
bedankt

oke bedankt ga het proberen

je hoort nog gr mike
 
gelukt

he yok het is gelukt bedankt voor de reacties.

gr mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan