mp3 ---> wma

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
192
Ik ben in het bezit van een Creative MP3 speler, waarop ik zowel mp3 als wma kan afspelen. Volgens de info zou er voor 2 uur mp3 op de stick kunnen en voor 4 uur wma (128MB). Nu heb ik via dBPowerAMP een lied geconverteerd van mp3 naar wma. Tot mijn verbazing was de wma versie iets groter als het mp3 nummer en dat zou toch niet mogen kunnen. Wat heb ik eventueel fout gedaan? :cool:
 
Ligt er ook aan met hoeveel kbps je de mp3 conveert... Of hoe hij natuurlijk geconverteerd was...

(bij xp ff muis op mp3 houden en je ziet in welke kbps hij geconverteerd is)
 
De mp3 is geconverteerd op 128 Kb en de wma wordt ook geconverteerd naar 128 Kb.
 
Dan klopt het, wma is meestal groter dan mp3...

Natuurlijk is het appels met peren vergelijken, want het zijn twee op zich zelf staande types. Ik zou voor mp3 gaan want die klinken beter...
 
Dan klopt het, wma is meestal groter dan mp3...

Natuurlijk is het appels met peren vergelijken, want het zijn twee op zich zelf staande types. Ik zou voor mp3 gaan want die klinken beter...
Sorry hoor, maar dit vind ik persoonlijk complete onzin. :rolleyes:
Hoezo dan klopt het? dan klopt het juist niet, wma is meestal kleiner dan mp3. Een mp3 bestand van 128 kbps staat gelijk aan een wma bestand van 96 kbps. Ik heb zelf ook een mp3 speler die wma en mp3 afspeelt. en je hoort daarop het verschil niet tussen een wma bestand e een mp3 bestand, het ligt er voglens mij ook aan met welk programma je ze omzet, maar dbpoweramp is wel een goeie.
 
Geplaatst door Tarabass
Dan klopt het, wma is meestal groter dan mp3...

Natuurlijk is het appels met peren vergelijken, want het zijn twee op zich zelf staande types. Ik zou voor mp3 gaan want die klinken beter...

Ehm, een 6mb mp3 bestand is met behulp van DBPowerAmp een 1,85mb groot WMA bestand geworden bij 96kbps bij mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan