bestand wel of niet te groot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Berichten
780
Hoi,

Ik heb een vraag.
Ik heb via een tv kaart een programma opgenomen.
dit is in mpeg formaat weggeschreven.
Hieruit heb ik alle reclames etc verwijderd. Hiervan heb ik 1 bestand laten maken welke 3,1 gb groot is.
Nu wil ik deze op dvd laten branden echter krijg ik de melding dat het bestand te groot is voor het medium (dvd-r)
Is er een mogelijkheid om dit bestand kleiner te maken (lagere bitrate oid) en zo ja met welk programma. En klopt het dat dit bestand idd te groot is (past toch 4,7 gb op een dvd?
 
Volgens mij kan op een dvd geen bestand dat groter is dan 1GB, dus 4x1GB is geen probleem. Je zal dus je mpegbestand moeten splitsen in kleinere delen, daar vobjes van maken en dan de vobjes in goede volgorde op dvd branden en zo instellen dat de video's achter elkaar worden afgespeeld en niet na het afspelen automatisch terug gaan naar het menu.
 
Bedankt voor je antwoord, echter weet je ook met welk programma dit kan?
of is het mogelijk om het mpeg bestand te verkleinen?, en zo ja met welk programma kan dit dan?
 
Met tmpg encoder kan je mpegfiles splitsen, maar voor dvd heb je mpeg2 en dat werkt niet op de gratis versie van tmpg....
 
Welk programma zegt dat het niet past ?

Ik kan op een DVD-R wel 4.7 Gig kwijt.

Dus de vraag is wat doe je precies en met welk programma.

Je kunt met pinnacle automatisch de maximale kwaliteit laten branden.

Waarin heb je geknipt en wat voor formaat heb je gerenderd ?

Eric.
 
Re: Welk programma zegt dat het niet past ?

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Ik kan op een DVD-R wel 4.7 Gig kwijt.

Eric.

Kan je op een dvd één bestand van 4,7GB kwijt?
 
Ja

Met Instant CD en DVD gaat dat.

Eric.

P.S. hang me niet op aan precies 4,7 want zo'n grote file nog niet gehad, maar hij zegt dat dat het maximum is.
 
iedereen bedankt voor de antwoorden.
Het is na veel puzzelen en proberen eindelijk gelukt via tmpeg en Nero. kost wat tijd... maar dan heb je ook wat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan