ondertiteling Divx op dvd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

liedjuh9

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2005
Berichten
7
Hallo..
ik heb een probleem met mijn Divx/dvd-speler! Ik heb laatst 1 bij de gamma gekocht, een HE DVX3138H, en geeft aan dat ik Divx kan afspelen, dat doet het allemaal, maar ik krijg er geen ondertiteling bij.. Ik heb het al geprobeerd om als data te branden, gewoon de film plus ondertiteling, maar dit werkt niet.. Heeft iemand enig idee hoe ik op deze dvd-speler ondertiteling in beeld kan krijgen???
Alvast bedankt!!

Groeten, Lidy
 
Heb je je sub als sub bestand of als srt sub werkt meestal beter .
En noem je sub hetzelfde als de film bv:

troy.mpg
troy.sub
 
Bij divx moet je de ondertitel er eerst in branden en omzetten naar VCD.
Zie hier. .
 
Laatst bewerkt:
Heb mijn subs altijd als .srt.. en andere naam als sub.. Ik ga ff proberen met die site die mij werd gegeven..
Als er ondanks dat andere tips zijn: zijn van harte welkom!;)
 
Geplaatst door Lucky Fred
Bij divx moet je de ondertitel er eerst in branden en omzetten naar VCD.
Zie hier. .

niet waar bij een divx speler gewoon 2 files branden 1 mpg/avi en een sub of srt bestand niks omzetten geef alleen maar een hoop tijd en beeld verlies
 
Geplaatst door jackass


niet waar bij een divx speler gewoon 2 files branden 1 mpg/avi en een sub of srt bestand niks omzetten geef alleen maar een hoop tijd en beeld verlies

Moet je eens proberen op een externe DVD-speler.
Heb het ook geprobeerd, maar mooi dat je geen ondertitels op de tv krijgt. Met AVI zelfs geen beeld.
 
ik heb dus geprobeerd om alleen avi/mpg op cd te zetten, met sub of srt erbij (in dit geval avi+srt) maar hij gaf dus mooi geen ondertiteling... :S :S :S

en euh, als ik omzet naar vcd, hoeveel mb issie dan? en verlies ik idd veel beeldkwaliteit enzo?
 
Dacht al dat dat nietzou lukken.

Als je hem omzet naar VCD (dus mpg) zal die op 1DVD of 2 CD-roms passen. De kwaliteit zal niet veel minder worden.

Kijk even hier hoe je ondertitels erin zet.
http://home.tiscali.nl/freddykaiser/Ondertiteling.htm

P.S. Als je hem brand als DVD hoeft de ondertitel er niet vast in gezet te worden
 
Geplaatst door Lucky Fred


Moet je eens proberen op een externe DVD-speler.
Heb het ook geprobeerd, maar mooi dat je geen ondertitels op de tv krijgt. Met AVI zelfs geen beeld.

Het gaat ook over een dixv/dvd speler niet over een dvd speler.
divx op cd gebrand en sub of srt files erbij en kunnen kijken.
Ook via netwerk divx met sub bestand

speler is een k|i|s|s dp-500 :D
 
Laatst bewerkt:
wat zou je toch beginne omzetten naar svcd als je een DIVX- speler hebt, heb er zelf 1 van aldi, en ik zet altijd gwn avi en srt-bestand als data op disc, bvb:
troy.avi en troy.srt, en dat werkt normaal gezien altijd, heb je btw geen handleiding?
greets o'neil
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Je moet ff zoeken bij google naar de juiste firmware. Die moet je vervolgens branden en in je dvd-speler doen. Je speler doet dan de rest. Als je een onbekend merk heb, heb je kans dat je de firmware niet kunt vinden, je kunt altijd ook naar de leverancier bellen waar en of die firmware te vinden is. Om deze reden heb ik gekozen voor een philips (divx)-dvd-speler, daar is de firmware te vinden op internet.

Let wel op: dit is best risicovol, maar helaas geen andere mogelijkheid. S6:)
 
Heb wel een handleiding, maar daar staat dat allemaal niet in.. alleen hoe ik subtitles afspeel...
 
Geplaatst door Lucky Fred
Dacht al dat dat nietzou lukken.

Als je hem omzet naar VCD (dus mpg) zal die op 1DVD of 2 CD-roms passen. De kwaliteit zal niet veel minder worden.

Kijk even hier hoe je ondertitels erin zet.
http://home.tiscali.nl/freddykaiser/Ondertiteling.htm

P.S. Als je hem brand als DVD hoeft de ondertitel er niet vast in gezet te worden

Mooi, dan mag jij me ff uitleggen hoe ik dat voor elkaar ga krijgen....
 
Bel de leverancier maar es, en vraag naar update mogelijkheden m.b.t de firmware. Zeg er maar bij dat het voor de subs is. Als er geen firmware beschikbaar is, brend dan je dvd-speler maar terug als dat nog kan. Dan kun je het beste toch een pfilps kopen ofzo, waarvan de firmware gewoon van internet te halen is.

Er staat idd niets van in de handleiding, maar ik ben er zelf achter gekomen door bij google te zoeken:)
 
.torrent file afspelen

Ik heb een dvd speler die o.a. avi kan afspelen en ik heb nog nooit iets gehad wat ie niet kan afspelen, maar nu heb ik een bestand dat eindigt op .torrent en dan pakt mijn dvd-speler niet. Weet iemand hier raad mee? Het bestand is een bitcomet file?

Weet iemand hoe ik dit bestand kan omzetten in .avi of .mpeg?
 
Als het een heel klein bestandje is, dan moet je bittorrent hebben geïnstalleerd, dan kan je met dat bestandje de film binnenhalen ;)s
 
Om de ondertitels op je divx erbij te kunnen krijgen moet je zorgen dat ze dezelfde naam hebben en dat er maar een . in zit
dus niet alexander.plus.srt
maar renamen voor het branden naar bv alexander.srt
met de avi dus net zo
alexander.plus.avi moet dan ook alexander.avi worden.
Branden en de ondertitels zijn aanwezig.
suc6:thumb: :D :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan