smart TV 2 Stereo

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdb2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2005
Berichten
3
Hallo,
Kunnen jullie mij helpen?
Ik heb een Pentium 4, 2.4 GHz, 256 RAM, 40 + 80 harde schijf (2de met 8 Mb Cache) met on board audio (Realtek 97) en aparte videokaart (Radeon 9200 SE); Windows XP Professional SP 2.
Ik wilde wat experimenteren met Tv capture en videobewerking,maar dat is nogal tegengevallen.
1. Kocht een Pinnacle PC TV USB2; software liep altijd vast (= computer deed gewoon niks meer). Opname MPEG 1 was behoorlijk - MPEG 2 abominabel - bewegende beelden slecht en geluid niet meer synchroon. Van het moment dat Nero of Roxio ook maar in de buurt kwam, sloeg alles tilt!
2. Dan overgestapt op Hercules smart TV 2 Stereo. De eerste dag werkt het ding redelijk - teleurstellend beeld,maar heb later ondervonden dat je aan de instellingen moet sleutelen. De volgende dag was de klank weg. en die bleef weg tot ik het lumineuze idee kreeg om de audio van de tv rechtstreeks in de audio-in te steken van de computer. Dan had ik beeld en klank tegelijkertijd. Na een opname kwam wonderwel de klank terug via de TV-kaart en kon ik ook terug kiezen tussen stereo; mono enz. wat daarvoor niet mogelijk was!! Probleem is natuurlijk dat ik geen opnames kan maken en tegelijkertijd op TV naar iets anders kan kijken! Ander probleem is dat ik vanaf mijn Sony Handycam (analoge camera) ook geen klank binnenkrijg
De update op de site van Hercules hielp niks. Integendeel, ik was alle kanalen kwijt, ook met de patch die die kanalen zou moeten installeren!
3. Ik krijg wel nog wat kleine vierkantjes bij sterk bewegende beelden. Is daar iets aan te doen?

Alvast dank voor uw raadgevingen.
Jasmine
 
Ik had eerst ook vierkantjes. Na upgrade naar 512Mb was dit verdwenen. Ik gebruik studio 9+ op een AMD XP 2600 met een PCTV rave kaart in combinatie met een analoge camera. Alleen beeld en geluid blijft niet synchroon bij meer dan 20 min continue capturen.
 
Dank voor je reactie. Als je de tijdschriften leest, is het allemaal iets van niks, maar blijkbaar is het in de praktijk toch iets ingewikkelder om een perfect filmke via de computer te krijgen.
Mocht er toch nog iemand rondlopen die een oplossing voor mijn audioprobleem heeft - alle hulp is welkom!!!
 
PCI of USB

Als het PCI probeer eens een ander slot.

Ik ken die hercules niet, heeft hij sound uit ?

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan