tv op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Berichten
3
Hoi,

Weet iemand hoe ik tv kan kijken op mijn computer?
Ik kan wel programma's bekijken die al eerder uitgezonden zijn (via www.uitzendinggemist.nl bijv.), al gaat dat wel heel traag en met pauzes. Verder kan ik ook videobanden bekijken via de videorecorder die ik op mijn pc heb aangesloten, maar het moet toch ook mogelijk zijn om "gewoon" tv te kijken op mijn computer? Wat moet ik daarvoor doen?
Ik heb Windows XP en dus ook een tv capture card, maar mis ik dan een of andere kabel misschien? (Sorry, ik heb er niet zo heel veel verstand van.)
Hopelijk kan iemand me -in voor mij begrijpelijke taal- helpen!
 
Om "gewoon" Tv te kunnen kijken, zal je je PC moeten uitrusten met een Tuner. Deze zit niet op een tv-capture kaart, maar op een TV-kaart zoals WIN-TV (hauppauge)

Duur zijn die dingen niet, de simpelste kaarten liggen rond de 30 euro. Pas daarna kun je het TV-Signaal ontvangen op je PC.

Zorg wel voor de nieuwste drivers, anders krijg je problemen, dat het geluid niet doet, of dat het beeld zwart-wit blijft.

GREETS
 
Geplaatst door hmk

Ik heb Windows XP en dus ook een tv capture card

Hmm waar haal je dat vandaan dat je een tv capture card hebt?

Maar inderdaad wat je dus nodig hebt is een tvkaart, zijn inderdaad niet zo erg duur, al geven de goedkope vaak mono geluid en de ietsje duurdere stereo, is natuurlijk maar net wat je zelf wilt. Met de duurdere kun je vaak ook radio ontvangen
 
Hoe heb je je videorecorder aangesloten op je PC.
Als je een tvcard hebt vermoedelijk via een coax kabel.
De video recorder zou ook een ingang voor coax moeten hebben, sluit de coax kabel van je antenne of kabel aansluiting aan om deze ingang en je zou TV moeten kunnen kijken.

Als er nu een kabel loopt tussen je antenne aansluiting en je TV zul je een splitter
madeinchn-20011015153907-1055.jpeg

moeten kopen, een kabel kan dan naar je TV en de ander naar je PC (video).
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl :)
Om het geheel af te maken zou je op je pc het gratis programma
kunnen zetten dat van je pc een multimedia pc maakt. Wij gebruiken het al een paar maanden en het is een perfect programma:)
 
Een leuke tip om te bekijken.
Bedankt Mumzel.:)
 
graag gedaan :) als je vragen hebt? Wij hebben ervaring :D
 
Geplaatst door mumzel
graag gedaan :) als je vragen hebt? Wij hebben ervaring :D

Okee, dan hier mijn vraag, ik kan met mijn Hauppauge-tvkaart de kanalen niet kiezen in dat programma. Hij ontvangt alleen het laatste gekozen kanaal dat ik ingesteld heb via WINTV2000. Doe ik iets verkeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan