regiocode dvd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

janvos

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Berichten
30
hallo.ik heb de dvd's van lord off de rings gekocht maar als ik deze afdraai op tv dan is het beeld 16:9 dus onder en boven een balk.dit moet niet .ik wil volledig beeld.Ik kan deze niet verder instellen op tv/dvd.
Als ik op de computer deze afdraai krijg ik de melding dat deze niet af kan draaien omdat deze dvd is ingesteld op regio 1 ,schakel over op regio 2.Nu weet ik niet wat er gaat gebeuren want als ik dit wil doen krijg ik de melding .dit is uw laatste kans edg. kan regio instellingen later niet meer wijzigen

Mijn vraag : als ik werkelijk overschakel op regio 2 krijg ik dan wel volledig beeld op de tv dus 4:3

bvd

:8-0:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de wereld is wat dvd's betreft opgedeeld in regio codes
Hier in nederland hebben we standaard regio 2

de regio codes zijn zo onderverdeelt.

Regio 0: Geen restricties – Wereldwijd toegankelijk, afspeelbaar op alle spelers.
Regio 1: Canada, USA.
Regio 2: Europa, Midden Oosten (inclusief Egypte).
Regio 3: Zuidoost Azië, Oost Azië (inclusief Hongkong).
Regio 4: Centraal Amerika, Zuid Amerika, Mexico, Australië, Nieuw Zeeland.
Regio 5: Russische Federatie, Afrika, Noord-Korea, Mongolië.
Regio 6: China.

dit is gedaan om te voorkomen dat een dvd uit amerika of china hier al te koop is voor hij hier in de bioscoop geweest is.

Als jij aangeeft dat jouw pc dvd speler op regio 1 staat zou je die kunnen wijzingen naar regio 2 omdat dat de meest gangbare regio is hier.
Let wel als het apparaat aangeeft dat het hierna niet meer kan wijzigen zit je aan regio 2 vast.
of je moet via omwegen de dvd speler regio vrij maken.

Dat jou standalone dvdspeler ( bij tv ) de dvd wel afspeeld kan komen doordat deze speler regio vrij is en dan kan het inderdaad voorkomen dat dvd's die eigenlijk niet voor deze regio zijn in een ander beeld formaat afspelen.

ps

heb maar even wat wit regels uit je bericht gehaald dat leest makkelijker.
 
regiocode's dvd's

bedankt voor de uitleg .maar als ik de regio verander krijg ik dan ook het voledige beeld op de tv.Nu heb ik onder en boven een zwarte balk en daar wil ik eigenlijk van af
 
Re: regiocode's dvd's

Geplaatst door janvos
bedankt voor de uitleg .maar als ik de regio verander krijg ik dan ook het voledige beeld op de tv.Nu heb ik onder en boven een zwarte balk en daar wil ik eigenlijk van af

nee dat gaat niet de regio code is ingebakken in de dvd.
als je de regio code veranderd dan verander je alleen de instelling van je dvd speler en niets op de dvd.
En bij standalone dvd speler is de regio code niet in te stellen of je moet al een regio vrije dvd speler hebben waar ik wel van uit ga als de dvd wel speelt in de standalone.
 
op je pc kan je gewoon de regiocode veranderen naar 2 ,die heb je namelijk toch nodig.

Alleen snap ik niet dat je die melding krijgt,omdat je het namelijk 5 keer kunt wijzigen? maar ik weet natuurlijk niet wat jij achter je computer aan het doen bent.Plus uit welke landen je je dvd's/cd's hebt
Er bestaan optie's om je dvd weer regio vrij te maken,maar uitleg daarover is hier niet toegestaan.

suc6 ermee
 
`dvd's gewoon van der freerecord shop nl een box met 3 dvd van lort of de rings.dus niks buitenland
 
Maar de balken blijf je houden, dat heeft namelijk met het formaat van de film te maken. Je hebt 4:3, dat is "normaal", 16:9, dat is breedbeeld en dan nog cinemascoopformaat, dat is breder dan breedbeeld (bioscoopmaat), dit laatste is vaak het oorspronkelijke formaatvan de film en om niet te kort aan de film te doen, besluiten ze vaak het oorspronkelijke formaat te behouden.
Als je geluk hebt en een goede tv dan kan je zoomen tot de zwarte balken weg zijn, maar dan kan je problemen krijgen met de subs en een groot gedeelte aan de zijkant van de film is niet te zien. Ze noemen dit trouwens ook wel letterbox, omdat het net lijkt alsof je door een brievenbus gluurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan