Streams opnemen, wat is de beste mannier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik las in een computerblad een artikel over muziekdiensten waarbij je voor 1 cent een nummer via de stream kan beluisteren. Ze gaven aan dat je via een programma als Total Recorder het geluid kon opnemen, maar dat ook elk klikje van bijvoorbeeld de muis ook te horen zijn.

Kan je zoiets niet beter via een streamripper opnemen, of is dat beveiligd?

Indien het op te nemen valt met een streamripper, neemt die dan geen muisklikjes op?

Hoe is de kwaliteit van bijvoorbeeld de muziek stream van msn? In welke bitrate werkt die en/of andere stream(s)?

Welke streamripper is goed en het liefst niet al te moeilijk?
 
Dit is beveiligt het gaat maar je verliest kwaliteit.
Op internet heb je sommige diensten waar je voor bv 10 euro
10 liedjes kan downloaden en 200 liedjes kan beluisteren.
Ze zouden zot zijn dit niet op een of andere manier te beveilligen anders beluisterd iedereen alleen maar de liedjes en neemt ze op hun pc.
 
ik heb dat dus wel eens gedaan:eek: , toen had ik van tevoren alle windows geluiden uitgezet, en dan gewoon met creative recorder opgenomen (zat bij mn geluidskaart). dit was gewoon dezelfde kwaliteit als wat je hoorde natuurlijk. en muisklikken, wat bedoel je daar precies mee?
 
tja dan neem je stereo op.
Ik heb het ooit geprobeert maar dan kreeg ik natuurlijk mono.
Eigenlijk zou je prog nodig hebben dat de stream gewoon rechtstreeks opneemt.
 
Ik wil het met Total Recorder Professional proberen, die gaat softwarematig tussen het moederbord en de geluidskaart zitten opnemen. Het programma stuurt het geluid daarna realtime door naar de geluidskaart zodat je er niks van merkt.

Soms hebben mensen een muisklikje over de speakers, maar op dit moment heb ik daar geen last van.

Zijn alle windowsgeluiden simpel tijdelijk uit en aan te zetten, dus niet per onderdeel?

Blijkbaar is de kwaliteit goed, want anders gaat een computerblad daar geen aandacht aan besteden, bovendien moet je er voor betalen.

De meeste mensen weten niet met die programma's om te gaan, dus denk ik niet dat het echt een probleem zal zijn. Als je alles wilt opnemen, dan ben je maanden bezig en mag je de PC niet aanraken.

Het betreffende computerblad gaf aan dat het een lek zou zijn, maar je betaald er voor alleen erg veel minder. Als de kwaliteit echt zo slecht zou zijn is het niet netjes om daar voor te moeten betalen.

Ik ga het binnenkort proberen en controleren of het de moeite waard is. Voor € 0,99 wil ik wel wat risico nemen.
 
Zijn alle windowsgeluiden simpel tijdelijk uit en aan te zetten, dus niet per onderdeel?
je kunt instellen als geluidsprofiel 'leeg'. dan is alles in een keer leeg
 
ok, maar hoe in één keer terug?

Deze computer wordt door meerdere personen gebruikt, dus kan mij dat niet helemaal in dank afgenomen worden. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan