Van .mp3 naar .cda

Status
Niet open voor verdere reacties.

con-v

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2002
Berichten
119
Al jaren gebruik ik music cleaning labs de luxe voor het branden van mijn muziek cd's. Plotseling worden *.mp3-files tijdens het branden niet meer omgezet in *.wav-files (overigens zonder dat ik begrijp waarom/hoe dat gebeurd) maar in *.cda-files en dat wil ik niet want media player 9 kan er niet mee overweg. Wie weet de oplossing?
 
Hebben computers ook al een politieke voorkeur dan (CDA) :8-0: :D?

Cda is de benaming voor audio bestanden op cd, zoals die door cd-spelers worden gelezen. In nero moet je aangeven dat je een audio cd wil branden, anders schrijft hij mp3's weg. Ik weet niet of dat met jouw brandprogramma ook zo is.
 
Laatst bewerkt:
Normaal hoef ik niets aan te geven. Het is me wel op gevallen dat in de 'brandmodus' 'On the fly branden'
grijs is en niet aanklikbaar, nu wordt er vóór het branden een image bemaakt, en ik weet wel bijna zeker dat dit voorheen niet zo was.
Zal het een keer zonder wizzard proberen, misschien kan ik dan wel 'on the fly' branden.
Ook gemerkt dat de cd niet in de brander is af te spelen maar wel in de cd-rom speler, en in de gewone cd-speler. De cd's die ik had weggegooid weer uit de vuilnisbak gehaald.
 
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat om het even welke cd, gekocht of gekopiëerd, allemaal het bestandsformaat *.cda hebben. De verwarring is ontstaan doordat na het branden m.b.v. magix music cleaning lab de luxe het afspelen wat automatisch start wanneer het branden met een klik op ok wordt afgesloten gepaard ging met een foutmelding. Later kwam ik erachter dat in mijn gewone cd-rom speler de cd wel afspeelbaar was. Het is wel vreemd dat in de uitgebreide handleiding van het programma wel over wav, mp3, mpeg en wma wordt gesproken maar niet over cda.
Dit is mijn antwoord op de reaktie die ik kreeg van Magix
support.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan