video naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

cat

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
252
Hallo

Heb pas een canon videocamera en heb daar natuurlijk gebeurtenissen mee opgenomen.
Maar hoe krijg ik nu de opgenomen beelden op mn pc om ze daarna op een cd te branden.

de grote vraag is dus wat ik moet doen om die beelden na de pc te krijgen.

Graag uitgebreide duidelijke stap voor stap uitleg aub.

greetz cat
 
Als het een nieuwe is heb je er software bij . en in de gebruikers handleiding staat beschreven hoe je dat moet doen.
 
Bandit heeft gelijk en je pc moet natuurlijk wel een firewire aansluiting hebben anders wordt het wel moeilijk.
 
okay zal morgen kijken
waar kan ik zien of ik een firewireaansluiting heb

greetz cat
 
Hallo

We hebben dus een firewirekaart gekocht en er in gezet

als ik nu de videocamera aan sluit achter in de computer op die kaart dan gaat er niet automatisch beeld naar de pc,hoe kan dat dan?

Ik krijg wel beeld naar mijn pc via digital studio een programma dat ik heb.
maar als je 3 minuten opgenomen hebt dat heb je al heel veel mb op je computer staan dus als je een urr zou doorgeven op de pc dan word het dus giga veel.

hebben jullie oplossingen voor mijn vragen

greetz cat
 
Het is niet zo dat je de camera alleen hoeft aan te sluiten en te laten afspelen.
Je moet dat doen via je capture prog, in jouw geval digital video (ik ken dat prog verder niet)
Via dit prog kan je de cam bedienen, dus afspelen, stoppen etc.

Het opnemen kan in avi-formaat of mpeg-formaat. Ik adviseer je om op te nemen in mpeg want dat scheelt een hoop ruimte op je schijf en ook veel tijd bij het maken van een cd of dvd.
Je moet niet vreemd staan te kijken als het toch nog een groot bestand wordt.
Ik heb een video op mijn pc staan en die is 2.2 Gb groot en dat is 46 minuten film en gecaptured in mpeg. In avi formaat zou het veel groter zijn.

Dat digital video prog van jou, heeft dat nog een andere naam of is dat de naam van het merk?
 
Het programma heet digital video studio en is van easy computing.

Welke zou jij aanraden en is dat evt te downloaden.

Hoeveel cdtjes heb jij dan nodig voor dat bandje van 48 minuten die jij hebt

greetz cat
 
Ik werk zelf met Pinnacle Studio Plus 9, maar dat is niet te downloaden.
Je kan op een cd ca. 34 minuten video zetten in svcd formaat en op een dvd heb ik tot nu toe 150 minuten video gekregen van goede kwaliteit.
 
okay bedankt zal eens verder vragen of iemand in omgeving ook hier mee werkt

greetz cat
 
hallo

ik heb dat programma van jou gedownload een trialversie voor 30 dagen
gaer in t weekend mee aan de gang
je hoort t nog

greetz cat
 
Mocht je hulp nodig hebben dan kan je me mailen. Het wijst zich vanzelf maar sommige dingen moet je gewoon een keer gedaan hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan