Avi met ondertiteling maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
Berichten
5.498
Ik heb nu een .avi met losse ondertitel, en daar wil ik graag een dvd van maken mét ondertitel. Ik heb op http://wintips.filmt.nl al gekeken hoe, maar bij virtualdub (frameserver) dan doet ie niets.

Ik krijg dan dit schermpje:
attachment.php


Ik heb de stappen gevolgd die op die site staan, maar waarom doet VirtualDub nou niets?

Zou ik eerst ook een dvd van die avi kunnen maken en dan later de ondertiteling toevoegen?

BVD :thumb:

edit: als ik dat .vdr bestandje in TMPG Encoder wil laden dan geeft die zo'n sluitvenster.. dat loopt dus vast :confused:
 
Laatst bewerkt:
om van een avi dvd bestanden te maken gebruik ik een avi convereter van cucusoft. Deze maakt 2 bestanden m2v en mpa.
Zet je ondertitel-file (.srt) om naar een txt-file. let wel op dat de soort code van deze file een unicode is en geen ASCII.
De drie bestanden kan je inlezen in adobe encore dvd.
met dit programma kan je ook een menu en een chapter indeling maken.
 
Geplaatst door bennoj
om van een avi dvd bestanden te maken gebruik ik een avi convereter van cucusoft. Deze maakt 2 bestanden m2v en mpa.
Zet je ondertitel-file (.srt) om naar een txt-file. let wel op dat de soort code van deze file een unicode is en geen ASCII.
De drie bestanden kan je inlezen in adobe encore dvd.
met dit programma kan je ook een menu en een chapter indeling maken.
Zo geavanceerd hoeft het nou ook weer niet :D
Er moet gewoon een ondertiteling onder de film geplakt worden en daar een dvdtje van.. :D
 
volgens mij hoef je met virtual dub helemaal niet te frame serven.

Ik heb dit gered door in virtual dub het text filter aan te zetten en toen simpelweg de opdracht gegeven om te saven als avi . en dat werkt prima en nog snel ook.
Maar je ondertiteling moet wel gelijk lopen met de film anders werkt het niet.

Het bestand kan dan op dvd gebrand worden.
 
Ik was je net voor :p
Ik had zelf al opgeslagen als AVI, met de ondertitel erbij. Toen met TMPG encoder verder aan de slag en ik heb nu een DVD iso.

Toch bedankt voor de antwoorden :thumb:


PS: Tut klopt dus niet helemaal :D
 
Doe toch niet zo ingewikkeld.gewoon mainconcept mpeg encoder samen met ffd show.Wel ACE codec paket downloaden en het gaat altijd goed.
 
Geplaatst door Mad Hankey
Doe toch niet zo ingewikkeld.gewoon mainconcept mpeg encoder samen met ffd show.Wel ACE codec paket downloaden en het gaat altijd goed.
Het is al opgelost hoor :)
En waarom is het ingewikkeld? Omdat je het nog nooit gedaan hebt of omdat het niet gelukt is ofzo?
 
Dit is de makelijkste manier.Het kan ook wel anders maar ik ben nu in 1 1/2 uur klaar.Vriendelijke groet Mad
 
Geplaatst door Mad Hankey
Dit is de makelijkste manier.Het kan ook wel anders maar ik ben nu in 1 1/2 uur klaar.Vriendelijke groet Mad


kan je mij even simpel uitleggen wat ik dan moet doen met deze programma's want ik weet niet hoe ik ze moet gebruiken : mainconcet gaat nog maar ik zie het verband met ff show helaas niet. moet ik in mainconcept wat instellen.

Ik wil het graag weten want in 1,5 uur red ik het bij lange na niet.

graag reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan