DVD van 4,7GB na 600MB al vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik heb vandaag eindelijk eens geprobeerd om met Magix een dvd te branden. Tot mijn verbazing lukte dat in de eerste instantie ook nog. Ik had er eerst een diashow van 560Mb opgezet en startte met de volgende diashow van ongeveer de zelfde grootte. Net toen ik dacht "dat gaat gesmeerd" verscheen de tekst "dvd is vol plaats een nieuwe dvd". En dat terwijl er op een dvd 4,7 Gb zou moeten passen! Het was overigens een dvd+r van Fujifilm waarop stond: video sp 120 min. Data 4.7Gb, up to 4x high speed, recordable. De foto's die wel gebrand waren heb ik op de tv afgespeeld, en die waren van perfecte kwaliteit.
Nu nog proberen er een muziekje onder te goochelen.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe dit komt, want ik wil wat dvd's met foto's meenemen naar mijn familie in Thailand.
mvrgr. Kanyarat.
 
begrijp ik goed dat je eerst wat erop had gezet en later en nog iets bij wilde zetten nadat je de dia show bekeken had ?

dit kan alleen als je de cd of dvd niet afsluit en dan op de pc bekijkt, sluit je de cd of dvd af en wil je het op een los dvd speler afspelen of bekijken zul je een cd of dvd moeten afsluiten en dan is het erbij zetten van data niet meer mogelijk.
 
Bedankt voor je reactie!
Ik heb in Magix diverse bestanden staan b.v. van Thailand, vakantie, reisjes, etc. Dit zijn in Magix allemaal aparte dia shows. Dit is wat ik gedaan heb:
Ik heb eerst de diashow Thailand (560MB) geselecteerd en op dvd gebrand. Dat was geen enkel probleem. Toen het branden van deze show klaar was ging mijn brander vanzelf open. Ik heb deze weer dichtgedaan om de volgende diashow te branden. Toen verscheen de melding "dvd is vol".
Begrijp ik goed dat ik van alle fotobestanden (dus de verschillende diashow's) een bestand moet maken, en dan het hele bestand in een keer moet branden?
groetjes Kanyarat.
 
als je dvd brander vanzelf openging wil dat meestal zeggen dat de cd/dvd klaar is met branden m.a.w volledig klaar.
er zit in de meeste software branders een optie om de cd/dvd niet af te sluiten , zodat je later nog data erbij kan voegen.
ik gebruik zelf nero (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • brandvoorbeeld.gif
    brandvoorbeeld.gif
    28,5 KB · Weergaven: 42
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan