divx/avi stopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Ik heb een divx/avi waarvan na 10 seconden het beeld bevriest. Het geluid gaat wel gewoon verder.

Heb gezocht naar een oplossing voor dit probleem maar kan het niet vinden.

iemand die het weet of een link voor me heeft?

Alvast heel eerg bedankt

martin
 
hi Sarvo, bedankt voor je reactie.

Heb het proggie anti Freeze op de pc gezet, maar dat gaf geen resultaten.

Met gspot heb ik gezien dat de codec dx50 dixv is.
Vraag ik om de geinstalleerde codec te laten zien dan zegt gspot dat er drie geinstalleerd zijn.

met The core media player stopt het beeld nadat het logo van de studio zowat klaar is met afspelen ( 10 sec)
met bs-player stopt het beeld niet echt maar gaat staan trillen op datzelfde moment, net alsof er een frame telkens herhaald wordt.

Het gaat overigens om Bridget Jones dvd-rip

Denk jij dat weggooien misschien wel de beste optie is
:(

grt.

Martin
 
Ja, dan is de rip niet goed gegaan of er is tijdens het downloaden is fout overgekomen. Er is ook een progje dat heet div-fix, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee.
 
div-fix uitgeprobeerd. --> geen resultaat

Movie weggegooid en opnieuw binnen gehaald van een andere tracker --> hetzelfde probleem.

Movie weer weggegooid en het maar opgegeven :(
Zal dus echt wel een verkeerde rip zijn geweest.

Status onopgelost gegeven

Toch bedankt voor je hulp

grt.

martin
 
Hi Sarvo,

Kom toch nog ff terug on deze post.

Had vandaag de film Alexander op mijn pc staan en die wilde ook niet. Daar bleef niet het beeld steken maar had ik helemaal geen beeld. Wel geluid.

Ik dacht....AHA een codec probleem.
Met gspot gekeken en het bleek te gaan om dx50 codec.
Nou dacht ik dat je met AC3 voor geluid en ffshow voor beeld alles kon afspelen, maar blijkbaar dus toch niet.

Gezocht op dx50 codec en hopla de film deed het.

Toen bedacht ik ineens dat die bridget J. ook een dx50 codec had (had ik toevallig met gspot ook gecontroleerd)

Nu ben ik hem dus voor de derde!!! keer aan het binnenhalen. :eek:

Eens kijken of ik het probleem gevonden heb.

Ik meld me wel weer.


grt.

Martin
 
Dat zou kunnen, voor zover ik weet zijn er allemaal verschillende makers van divxcodecs en je hoeft maar een andere versie te hebben en de film draait niet of nauwelijks en aan de andere kant, als je te veel codecs installeert werkt dat ook niet meer lekker... het blijft passen en meten. Het wordt daarom ook tijd dat ze één standaard Xvidcodec maken, dan heeft iedereen lol aan alle films ;)
 
BINGO !!!!!!!!!!!!!!!!

DivX521XP2K.exe Deze heb ik geïnstalleerd en zowel Alexander (wat een **** film) en Bridget Jones 2 geven een perfect beeld.

Status: OPELOST

Bedankt Sarvo voor het meedenken :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan