analoge opnames

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Berichten
399
Ik wil mijn analoge videobanden overzetten naar de computer. Ik heb dat al eens gedaan met Movie Maker en de drie gekleurde composiet stekkers (rood,wit en geel). Dat is toen prima gelukt zowel wat betreft beeld als geluid. Omdat er met Pinnacle Studio 9 veel meer mogelijk heb ik dit aangeschaft. Maar nu komt er geen geluid mee. Tijdens het opnemen zie ik een perfect beeld en hoor ik het bijbehorende geluid. Maar als ik dan daarna de film afspeel heb ik alleen beeld en geen geluid meer. Nu las ik iets over een converter maar wat is dat en ik kan mij niet voorstellen dat ik die nodig heb omdat het op exact dezelfde manier met Movie Maker wel lukte.
Ligt het nu aan mijn instellingen, doe ik iets fout of moet ik toch een ander video bewerkings programma nemen?
 
Misschien moet je je capture kaart updaten zodat hij onder studio 9 kan werken. Welke kaart heb je?
 
Het inmiddels gelukt. Op mijn computer zit het programma power producer daarmee kan ik de film binnenhalen en hem vervolgens openen in Studio om hem te bewerken. Ik blijf het wel vreemd vinden dat een zo'n duur programma als Pinnacle dat niet zelf in 1 keer kan doen.
 
Wel raar want ik heb mijn analoge videobanden gewoon met studio 9 plus kunnen capturen.
 
Ik gebruik ook studio 9 en ik heb ook geen probleem let er wel op dat je video uitgang (scart) een in en out heeft!!

gr.Marianne
 
iemand van jullie een idee hoe dit werkt met windvd?
windvd creator detecyteert nl. mijn videorecorder niet.
Doe ik iets niet goed of beter een ander programma te kiezen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan