P2P oorzaak routeruitval?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik heb nu bijna een jaar een wireless router van SMC. Verschillende pogingen om via helpmij het probleem van contactverlies op te lossen hebben tot niets geleid.
Het probleem is dat constant 1 van mijn 3 PC's het contact met de router verliezen. Alleen het resetten van de router door de stroom eraf en weer erop te zetten herstelt dat contact.
Ik heb nu al vele malen met SMC contact gehad hierover. Steeds werd me weer nieuwe firmware gestuurd, maar het probleem blijft bestaan. Nu heb ik bij SMC een nieuwe contactpersoon. Hij vertelt dat het waarschijnlijk komt door het gebruik van P2P netwerken. Het klopt dat ik Edonkey gebruik. Volgens hem loopt het geheugen van de router vol en moet het probleem over zijn als ik het aantal connecties verminder. Dat heb ik gedaan, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Wel is het zo dat als ik Edonkey uitzet, het probleem van uitval minder voorkomt dan anders.

Mijn vraag is of jullie wel eens van dit verschijnsel gehoord hebben. Met andere woorden, kan het idd aan Edonkey liggen. En als dat dan zo zou zijn, hoe komt het dan dat de andere PC's op dezelfde router wel gewoon blijven werken?
Graag jullie mening!
 
Ik weet niet of je er iets mee kunt, maar ik heb iets soortgelijks. Ik heb altijd probleemloos Shareaza gebruikt. Sinds ik een draadloos netwerk heb zie ik dezelfde verschijnselen die jij beschrijft op m'n computer die via de LAN is verbonden.
Als ik Shareaza aan heb staan kan ik na verloop van tijd niet meer internetten en mailen. Het enige wat dan nog helpt is de router uit en weer aan zetten. Het aantal connecties in Shareaza verminderen hielp niet.

Er staan aardig wat topics over dit onderwerp op de Shareaza-forums. Overigens doet zich dit niet voor op de draadloos verbonden computer.

Gisteren heb ik Limewire geinstalleerd. Tot op heden gebeurt het daar niet mee. Maar die heeft dan ook minder verbindingen tegelijk.

Het ultieme advies in de Shareaza-forums: andere modem kopen (ik heb overigens een Sweex wireless adsl 11g.) :(
 
Laatst bewerkt:
Het is zonder meer een feit dat P2P programma's je NAT tabel vol kunnen laten lopen door het enorm groot aantal verbindingen wat ontstaat.Als je dan ook met XP en SP2 werkt dan wordt met name door het laatste (SP2) het aantal verbindingen drastisch gereduceerd.
Dit is wel weer te wijzigen door een ander progje maar het vollopen van je NAT tabel lijkt toch wel de hoofdoorzaak,en daar is niet zo heel veel aan te doen,met dien verstande dat aan en uit zetten natuurlijk geen echte oplossing is.
 
Ook problemen met Shareaza


Ik heb onlangs een draadloos router en een pci draadloos netwerkkaart van belkin gekocht. Installatie ging probleemloos, alles ging tot voorkort goed. Alleen gister viel opeens de gehele verbinding weg toen ik via Shareaza en Kazaa wat wilde downloaden. Ik alles opnieuw opstarten en er was volgens de hulpprogramma's van belkin weer verbinding. Het icoontje kleurtje groen, verbinding status was uitstekend en het signaalsterkte was optimaal. Alleen programma's zoals I-net Explorer, Kazaa, Online gamen konden geen verbinding meer vinden. Ik snap er helemaal niks meer van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan