fotoalbum op DVD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anietje

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2005
Berichten
37
Hallo,

Ik wil graag mijn digitale foto's kunnen zien op mijn DVD speler. Dus een album van maken. Ik heb het programma foto's op TV 2.0 van Easy Computing. Maar hier ben je gebonden aan een paar achtergronden en layout e.d. Wat ik graag wil is dat ik zelf mijn eigen achtergronden kan plaatsen en een eigen layout kan maken, natuurlijk met eventueel wat opmerkingen + muziek erbij. WEET IEMAND HOE IK DIT HET BESTE KAN DOEN. MET WELK PROGRAMMA??

Alvast bedankt,
Anietje
 
Niet gratis, maar wel beregoed. Magix Foto's op CD/DVD

Mvg Patrick
 
Hallo Teun,

Ik ga van beide de free trail uitproberen.
Alvast bedankt voor je info,

Groetjes
Anietje
 
Hallo Patrick,

Ook deze ga ik even bestuderen.
Alvast bedankt.
 
Of als je XP hebt gewoon met WINDOWS MOVIEMAKER, jawel ook voor slideshows met muziek, eigen achtergronden etc.
 
Hallo Monaco,

Met Windows moviemaker?
Hoe voeg ik dan mijn eigen foto's en/of plaatjes e.d. in?
Als dit voor mij in 2 of 3 stapjes kunt zeggen dan kan ik zelf verder puzzelen. Bedankt.

Groetjes
Anietje
 
Gebruik de HELP functie van Moviemaker.

Ik zal je een klein beetje op weg helpen:

Open MOVIEMAKER
BESTAND > IMPORTEREN
Open het bestand met de foto's
Dubbelklik op de foto die je wilt IMPORTEREN
Sleep de foto naarde tijdbalk.
IMPORTEER de volgende foto
Sleep etc.
IMPORTEER de muziek (MP3) die je erbij wilt
Sleep de muziek naar de eerste foto
Als er een waarschuwing komt negeren en door gaan.
Als het geheel op.
Open opnieuw het project.
Klik op afspelen en de foto's worden iedere 5 seconden vernieuwd en de muziek blijft lopen.
Brabd het geheel op een CD of DVD

Zelf gebruik ik niet MOVIEMAKER maar DVD PICTURESHOW2 van Ulead
 
Hallo Monaco,

Bedankt voor je instructie en tips.
Sorry dat ik even niet heb gereageerd. Ik was dit
en de trails van de andere programma's zo fanatiek aan het testen en uitproberen dat het mij even ontschoten is om even netjes een antwoord te geven. Sorry.

Ik heb besloten om toch bij het programma Foto's op T.V. 2.0 te gebruiken. Deze is van Easy Computing en had ik zelf in huis.

De programma's DVD pictureshow en dit programma hebben toch wel dezelfde overeenkomsten.
Het programma Magix Foto's op DVD vond ik minder overzichtelijk. En Pro Show Gold was voor mij een tussen maat.

Nou Bedankt nogmaals voor je uitleg van Moviemaker.
Deze dat ik vast en zeker nog wel een keertje gebruiken maar dan voor mijn filmpjes denk ik.

Groeten
Anietje
 
Misschien mag ik nog een vraag stellen over dit onderwerp. Ik wil net zo als de aanvrager foto's op dvd bekijken maar niet altijd via een slideshow.

Het liefst zou ik willen dat dmv het selecteren van een thumbnail een foto groot op tv kan laten zien. Kan dat ook met bovenstaande programma's (volgens mij niet want ik heb Ulead dvd pictureshow en die geeft enkel slideshows).

Alvast beankt
 
Inderdaad niet met DVD pictureshow. Stel deze vraag anders maar als nieuwe vraag.
 
Hallo Eric_Barry,

Als ik dat zou willen doe en jou DVD speler kan JPG aan,
zou ik de foto's gewoon op een CDrom zetten d.m.v.
Windows XP (althans die heb ik). Dit heb ik een keertje gedaan en
kon precies de foto's selecteren die ik wilde zien. Werkte perfect. Ik hoop dat het lukt.
Zo niet dan zou ik, wat Monaco zegt, er een nieuwe vraag van maken.
 
Memory on tv, is heel goed en makkelijk in gebruik
en kan alles wat je wilt (achtergrond, muziek)
 
Geplaatst door Anietje
...kon precies de foto's selecteren die ik wilde zien.

Dat selecteren snap ik niet goed, als je DVD speler een soort van mozaïk gaf met alle fototjes in het klein op zodat jij je keuze kon maken, dan komt dat door je DVD speler die die mogelijkheid biedt, niet door de CD/DVD.

Groeten, James
 
Geplaatst door James007


als je DVD speler een soort van mozaïk gaf met alle fototjes in het klein op zodat jij je keuze kon maken, dan komt dat door je DVD speler die die mogelijkheid biedt, niet door de CD/DVD.

Zou goed kunnen. Het was zo wel erg handig.
Bedankt voor het aanvullen.

Groetjes
 
Maar nu weet ik nog steeds niet waar ik dat programma kan downloaden..wie helpt
 
Geplaatst door James007


Dat selecteren snap ik niet goed, als je DVD speler een soort van mozaïk gaf met alle fototjes in het klein op zodat jij je keuze kon maken, dan komt dat door je DVD speler die die mogelijkheid biedt, niet door de CD/DVD.

Groeten, James

Het maken van een menu op een DVD zal je toch echt mbv van software moeten doen.

Mvg Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan