Wel draadloos, geen lan meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Berichten
466
Ik heb mijn notebook eerst aangesloten via ethernet op de router. Dat ging goed. Toen heb ik de draadloze verbinding geconfigureerd en nu draait dit notebook dus draadloos. Alleen lukt het nu niet meer om via de lanverbinding te werken. Enig idee wat ik fout doe? (als ik een ander notebook aansluit lukt het wel)
 
Staat je netwerkkaart nog wel ingeschakeld. Het kan zijn dat hij deze heeft uitgezet!
 
Meestal is het bij een notebook zo(misschien ook wel bij een desktop, nog niet gekeken)dat ze niet alle twee tegelijk werken. Dus je zult inderdaadeven moeten kijken of de "andere" verbinding dan ook echt is afgesloten/uit staat.

Fonz :thumb:
 
Geplaatst door A.J.
Meestal is het bij een notebook zo(misschien ook wel bij een desktop, nog niet gekeken)dat ze niet alle twee tegelijk werken. Dus je zult inderdaadeven moeten kijken of de "andere" verbinding dan ook echt is afgesloten/uit staat.

Fonz :thumb:

Als het goed is, moet ze alle 2 tegelijk doen. Zelf geprobeerd met 2 laptops, moest wel van 1 laptop de wireless uitzetten.
 
Dan zeg je het dus zelf ook, je moest van de een de wireless uitzetten,
dat zeg ik dus ook.
Volgens mij kan je NIET tegelijk met een LAN en met een wireless LAN werken.

Fonz
 
Ik verbreek de wireles verbinding en stop dan de ethernetkabel er in. Dan herstel ik de lan-verbindig en geeft deze ook aan "verbonden". Toch gebeurt er niks. Ik kan niet pingen naar de router, en krijg natuurlijk ook geen internet verbinding.
 
Maar wanneer je die wireless verbinding verbreekt, geeft hij dat ook aan.
Ik bedoel, wanneer je bijvoorbeeld ctrl-alt-del doet, staat die wirelesskaart er niet meer tussen?
Op mijn Toshiba moet ik echt even wachten totdat die wirelesskaart er ook helemaal mee klaar is en dan strat hij de "gewone"LAN pas op.

Fonz :thumb:
 
Ik zie het lampje op mijn modem/router ook even later uit gaan als ik de wirels verbinding uitzet. Het ethernetlampje gaat branden als ik de kabel er in doe. (hoe kan ik dit controleren bij contr-alt-del-? Wat moet er dan staan en waar?)
 
De precieze benaming bij jou weet ik niet.
Maar daar kun je achter komen door voordat je je wireless LAN inschakeld, ctrl-alt-del in te schakelen en dan bij processen te kijken welk proces erbij komt.
Je laat dat taakbeheer schermpje gewoon even lekker open staan en dan kun je ook zien of hij ook inderdaad uitschakelt wanneer je dat vraagt. Het duurt bij mij wel eens een dikke 20-30 sec.

Fonz :thumb:
 
Wat ik nu wel ontdek; als beide verbindingen aanstaan heb ik gewoon internet via de wireles verbinding. Als ik die weer uitzet heb ik geen verbinding meer.
 
Juist.
Dat heb ik ook en hoort m.i. ook zo alleen schakelt mijn laptop dan automatisch over naar de bekabelde LAN, wanneer ik die wireless dus uitschakel.
Dat moet bij jou misschien manueel gebeuren?

Fonz
:thumb:
 
Dat gebeurt dus niet. Ik krijg mijn hele ethernet verbinding van de laptop niet meer aan de praat. De verbinding is wel goed, want een andere computer werkt wel op deze aansluiting.
 
Dan kan ik je vanaf hier ook niet meer helpen.
Helaas is mijn kennis over dit onderwerp dus niet toereikend genoeg om je te helpen, sorry.
Iemand anders?

Fonz :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan