videoband op dvd gebrand maar speelt niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmerden

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2004
Berichten
10
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, een kennis van mij heeft een videoband voor mij op dvd gebrand. Maar krijg hem met geen mogelijkheid afgespeeld op dvd speler of computer. Moet ik daar andere software voor hebben of zo.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
alvast bedankt
 
Op wat voor DVD heb je de videoband gebrand? Op een writeable (R) of Rewriteable (RW)? En is de DVD een DVD-R (min) of DVD+R (plus) of DVD-RAM? Je moet even in de handleiding kijken of het type DVD door je DVD-speler wordt ondersteund.

Om DVD's op je PC af te spelen, heb je speciale software nodig, bijvoorbeeld PowerDVD.
 
De dvd is gebrand op platinium plus. En mijn speler en dvd op de computer spelen dit gewoon af. Alleen deze dvd niet.
Het enige programma wat iets herkend is bij schijfinfo van Nero. Verder kom ik niet. Heb bijna alle videobewerkingsprogrammas al geprobeerd enz.
 
Platinium plus zegt me niet zoveel, het gaat om de standaard: DVD-R / DVD+R of DVD-RAM. Dat staat meestal op de schijf zelf.

Je zegt dat je DVD-speler en computer de schijf wel afspelen. Bedoel je dan andere DVD-schijfjes van hetzelfde type? Heb je op die schijfjes ook zelf wat opgezet van bijv. video, of zijn dit gekopieerde DVD-films?

Het zou ook kunnen dat de DVD na het branden niet is afgesloten (bij Nero moet je dat bijv. apart aanvinken bij de opties voor het branden).
 
Juist normaal spelen mijn speler en mijn computer dit soort dvd wel af, alleen nu iemand met een standalone dvd recorder deze dvd gebrand heeft niet. MIsschien niet gesloten dat kan, gisterenavond wou ik hem sluiten met Nero maar kreeg foutmelding.
Heb net geprobeerd een image te maken en te branden maar nieuwe dvd geeft ook niets aan. Het probleem is dus eigenlijk dat er wel degelijk iets op de dvd staat maar de spelers zeggen van niet. En ik met Nero schijfinfo wel kan zien dat er iets opstaat. Ik ga vanavond naar diegene toe, en kijken of hij hem kan sluiten. Anders weet ik het ook niet meer
 
Hoi,

Ik ben ook geen expert op dit gebied, maar omdat ik zelf net een aantal videobanden heb omgezet naar DVD, heb ik toch maar even op je probleem gereageerd.

Je kan inderdaad het beste proberen om de DVD alsnog af te sluiten met de speler waar het mee is opgenomen.

Mocht dat niet lukken dan zou je het volgende nog kunnen proberen: rip de DVD die niet af wil spelen (met bijvoorbeeld DVD Decrypter) en brand hem opnieuw met de brander in je computer.

Suc6!
 
Ik heb al geprobeerd hem te rippen, met shrink dvd decrypter alcohol, enz enz het hele rijtje, dus de laatste optie is gewoon terug naar degene die het voor me gedaan heb.
In ieder geval bedankt voor je tips
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan