Plaatje maken van stilstaand videobeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Berichten
436
Ik heb van een videofilmpje op de computer een Video-CD gemaakt in Nero. Nu wil ik een CD-hoesje maken met een beeld uit dit filmpje op de voorkant. Hoe kan ik zo'n stilstaand stukje film het beste tot plaatje omzetten?

Als ik het filmpje in MediaPlayer afspeel, het beeld stilzet en een screenshot maak met <PrtScr> en dat vervolgens plak in een tekenprogramma, krijg ik een zwart vlak te zien, en niet het videobeeld.

Iemand een idee hoe ik dit stilstaand beeld als plaatje op kan slaan??
 
hier
is wel geen freeware zal ff zoeken wie weet vind ik er een
 
Helaas werkt niet dit niet. Als ik de "screen capture" van het stilstaande videobeeld als JPG heb opgeslagen, en ik open het in een tekenprogramma, is het één groot zwart vlak.

Het lijkt wel of het videobeeld "ongrijpbaar" is. Met <PrtScr> lukte het ook niet. Waarschijnlijk moet je iets anders doen om een stilstaande videobeeld te kunnen pakken in een plaatje, maar wat??
 
Aanvulling: tussen "met" en "lukte" moet nog staan PrintScreen . Dat was weggevallen omdat ik het tussen haken had gezet.
 
heb het geprobeerdt lukt perfekt

hoe heb je het gedaan
 
Helaas, ook dit werkt niet...... Wederom een groot zwart vlak als ik het opgeslagen plaatje open. Probeer zelf maar, het lukt met alles, behalve met stilstaand beeld van een film in MediaPlayer.

Er moet dus een andere manier zijn om stilstaand videobeeld te "capturen" bijv. met een ander programma?
 
probeer eens "een region to file" in snagit 7

bsplayer en powerdvd kunnen het ook daar zat vroeger een optie in om een screenshot te maken
 
Ja,

Ibiza heeft gelijk, net geprobeerd met bsplayer,

je moet shift p indrukken en je kan je filmbeeld opslaan.

Je kan trouwens bsplayer gratis downloaden, een goede player.


:thumb:
 
Eerst maar eens geprobeerd met PowerDVD (die had in tenslotte al op mijn computer staan...). En warempel, het werkt!

Beeld stilgezet, op het knopje gedrukt waar een foto-cameraatje opstaat ("Vastleggingskader (C)") en een screenshot wordt opgeslagen als .BMP-file in de map "Mijn afbeeldingen"! Weer wat bijgeleerd! Thanx allemaal! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan