Vraagje Wireless kaartje Sitecom

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugensjr

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2002
Berichten
91
Hallo,

Ik heb een Sitecom WL-112 draadloos kaartje in m'n laptop waarmee ik verbinding maak (of beter gezegd: probeer te maken) met mijn router, een Sitecom WL-114.

Deze configuratie heeft in het begin prima gewerkt maar op de één of andere manier kan ik geen verbinding meer tot stand brengen. Niet met behulp van de standaard meegeleverde software en ook niet met de faciliteiten die Windows XP zelf biedt.

Mijn router staat (voor de test) helemaal open, geen restricties helemaal niets. De laptop ziet ook 100% signaal van mijn router maar zodra ik wil connecten lukt dit gewoon niet. Er komt geen verbinding tot stand. Ik snap er helemaal niets van. De router ziet m'n laptop ook niet in z'n 'client list' staan.

Nu heb ik het vermoeden dat het kaartje niet helemaal goed is. Heb al meerdere drivers geprobeerd, maar het lijkt alsof er maar één-richtingsverkeer is. Zijn er tooltjes waarmee ik zoiets uit kan testen.

Ander ding wat ik er nog bij moet vermelden is dat ten tijden van het wel/niet functioneren van de verbinding SP 2 geinstalleerd is. Maar daar heb ik bij mijn weten ook al alles wat het tegen kan houden open gezet.

Iemand enige tips??
Alvast bedankt!
Patrick
 
Zet je Firewall van je laptop eens uit.

Fonz :thumb:
 
Heeft op zeker met Sp2 te maken. Ga eens naar het beveiligingscentrum van XP en schakel de windows firewall uit. Lukt dit nog niet dan Sp2 verwijderen.
 
Nou, dat gaat wel erg ver en is m.i. ook niet nodig.
Welke firewall gebruikt je?

Fonz :thumb:
 
Geplaatst door A.J.
Nou, dat gaat wel erg ver en is m.i. ook niet nodig.
Welke firewall gebruikt je?

Fonz :thumb:

eert de firewall uitschakelen en als dat niet helpt zijn er nog wel een paar opties. Help niets meer of ben je een onervaren gebruiker dan gewoon verwijderen. De meeste mensen die SP2 installeren krijgen problemen wat vaak te maken heeft met de ingebouwde firewall.
 
Wat een flauwekul.
Wanneer je problemen hebt met de ingebouwde firewall, zet je hem uit en gebruik je degene die je altijd al gebruikte.
Werkt helemaal prima.
Tot op de dag van vandaag ben ik en al mijn collega's, familieleden en vrienden nog geen probleem tegen gekomen met SP2.

Fonz :thumb:
 
Geplaatst door A.J.
Wat een flauwekul.
Wanneer je problemen hebt met de ingebouwde firewall, zet je hem uit en gebruik je degene die je altijd al gebruikte.
Werkt helemaal prima.
Tot op de dag van vandaag ben ik en al mijn collega's, familieleden en vrienden nog geen probleem tegen gekomen met SP2.

Fonz :thumb:

lekker vriendelijk zeg, vergeet niet dat we allemaal in onze wijsheid proberen te helpen. De gevorderde gebruiker zou inderdaad niet gaan verwijderen maar de niet ervaren gebruiker wel. Ik heb zelf wel problemen gehad met SP2 en wel met norton 2004, deze heb ik opnieuw moeten installeren. De firewall is vaak een kwestie van uitschakelen en toch kan het voorkomen met name bij ADSL gebruikers dat er dan nog geen verbinding is. :D
 
Begrijp me niet verkeerd, het is absoluut niet onvriendelijk bedoelt.
Maar ik vind dat er wel erg vaak adviezen gegeven worden die redelijk radicaal zijn.
Het lijkt mij juist dat de onervaren gebruiker niet zo snel zal gaan verwijderen en probeert met behulp van oa. deze site een oplossing te zoeken.
Wanneer dat SP2 zo slecht zou zijn als zo heel af en toe wordt voorgesteld, zou ook deze site iedere dag vol staan met om hulp vragende mede-mensen met aan SP2 gerelateerde problemen. En dat valt echt erg mee.
Maar misschien moet ik me iets genuanceerder uitdrukken.
Excuus.

Fonz :thumb:

PS: Maar flauwekul vind ik het. :)
 
Zou het zo kunnen zijn dat als je SP2 installeerd, xp automatisch na het configureren van SP2 een evt gewone lankaart weer inschakeld?

Ik had pas het probleem bij een Compaq EVO, draadloos werkte niet. Uiteindelijk lanpoort op mobo uitgezet en toen werkte het wel. Zou het dus zo kunnen zijn dat SP2 een uitgeschakelde lanpoort weer inschakeld?? bekijk dit voor de zekerheid eens.
 
Allen bedankt voor de input!
Na nog wat aan instellingen van de XP firewall te hebben gekloot uiteindelijk besloten om SP2 te deinstalleren (de grove methode dus)

Het lijkt dus echt te helpen hè!!

Inmiddels heb ik weer een draadloze verbinding met m'n router!! Ik weet echt niet waar het nou aan lag hoor. Die firewall stond echt open!

Bedankt in elk geval voor de tip!
Het hoe en waarom snap ik niet helemaal, maar dat is nu even ondergeschikt omdat ik nu eindelijk weer aan het werk kan met de laptop!

Thanks!
Patrick
 
Zou SP2 toch weer gaan installeren, het is er niet voor niets.
Ik gebruik Zonealarm en in combinatie met SP2 en alle toeters en bellen die je tegenwoordig op een laptop vindt, werkt het prima. Met zowel LAN als Wifi, noem maar op.
Dan krijgen we nu weer een aantal lieden die Zonealarm niets vinden. Maar zo blijven we aan de gang. Voor en tegenstanders van een bepaald product zullen er altijd blijven.

Succes,
Fonz :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan