beveiliging draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
376
Wie weet hoe ik dat moet doen.
Heb sinds vandaag voor mijn 2 computers een draadloos netwerk, waarmee ik bestanden, internetverbinding en printer kan delen. Iemand anders heeft het voor mij aangelegd, en ik dacht een beveiligd netwerk te hebben. Maar wanneer ik op beschikbare netwerken klik, zie ik dat voor mijn beschikbaar draadloos netwerk staat, dat deze onbeveiligd is.
Kan ik dat zelf instellen en nog belangrijker, HOE DOE IK DAT???
Heb gehoord, dat wanneer ik goed beveilig ik ook problemen zou krijgen met het delen van de andere verbindingen op de andere computer in het netwerk. Is dat waar en hoe voorkom ik dat?
Vast bedankt.
Groetjes,
ria
 
Welke componenten heb je?

Ik heb zelf een draadloos netwerkje hier draaien en heb et volgende ingesteld, misschien dat dit ook bij jou kan:

Router:
- Broadcast SSID uitgezet en netwerknaam gebruiken die nergens op slaat.

- MAC-adress filtering: voeg alleen de MAC-adressen toe van de pc's die aan je netwerk hangen. Volgens mij kunnen buitenstaanders zo niet eens op je netwerk komen

- WEP (of WPA) encryptie ingeschakeld (voer een wachtwoord in wat nergens op slaat en bewaar deze elders) Wel de 128bit encryptie gebruiken.

- Daarnaast natuurlijk ook de firewall aanzetten

Netwerkkaarten van de pc's:
- WEP encryptie gebruiken en hier het wachtwoord invoeren evenals de juiste netwerknaam.
 
Laatst bewerkt:
Is met de informatie die je geeft moeilijk te zeggen omdat niet duidelijk is welke protocollen eventueel ondersteunt worden.
 
beveiliging

Willen jullie me a.u.b. even zeggen welke informatie je nodig hebt.?
Ik heb een casemakabel aansluiting.
Vandaag heb ik daarop de vlg. spullen gekregen:
Een router model no WGRT04 en 2 Etech usb 54 ontvangertjes.
Zegt dat jullie iets. Van netwerken heb ik totaal geen kaas gegeten.
Vast bedankt.
Morgen reageer ik verder. Moet nu de computer afsluiten.
Gr. ria
 
Yes, dat is hem.
En daarbij 2 USB WLAN adapters.
Als besturingssysteem heb ik XP, met service pakket 2.
Heb je daar wat aan?
Gr. Ria
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan