Crossfading en branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Berichten
501
Hallo,

ik zou op een feestje muziek willen draaien en zou daarom cd's willen branden met muziek die naadloos in elkaar gaat met crossfading. Met de windowsmediaplayer 10 kan ik crossfading toepassen, maar hoe kan ik dit zo op een CD branden?
 
Hallo ??

Dat zou dan een grote file worden.

Wil je dat ?

Ik heb een hekel aan Bill Gates en gebruik MediaJukebox.
Die kan de tracks van een CD of MP3 files van een data CD met cross fading afspelen. Hij kon dat al in versie 7 uit 1998.

Zal Bill nu toch ook wel kunnen.

Eric.
 
dat zal inderdaad een grote file worden, maar om op een feestje af te spelen maakt dat niet uit. Maar kan ik dat branden uit musicmatch?
 
Sorry, ikbedoel mediajukebox, ik heb namelijk geen PC staan op dat feestje en wil een aantal cd's maken om daar af te spelen....
 
Muziek draaien en in elkaar over laten lopen doe je met een mengpaneel ( ja echt waar )...

Maar als je toch een mix wilt maken, kun je beter een wave-editor ofzo gebruiken zodat je ze echt achter mekaar kan plakken en het volume zelf af kan laten lopen en op kan laten lopen...

ps:met nero kun je ze voor het branden toch laten crossfaden?
 
Late reactie

Sorry voor de late reactie.

Nee ik ken geen programma dat dit direct doet, maar de oplossing is wel simpel.

Je maakt een afspeel lijst in MediaJukebox (klik met rechts op de muziekfile en kies Mediajukebox - toevoegen aan playing now).

Je start audacity (vergeet niet eerst hem op stereo te zetten als je hem net hebt gedownload). klik op het rode rondje (record).

Start play in Mediajukebox.

Als alles klaar is exporteren naar wave of MP3 in Audacity.

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt voor zoiets een fantastisch programma van Nero Sound trax Kan je net zoveel nummers achter elkaar zetten als je wilt je kan ze over elkaar schuiven
(Crossfading) en opslaan als 1 bestand en ook zo branden.

Suc6
 
Ik plak de liedjes liever zelf aan elkaar met Audacity. ;)
Maar voor enkele cd's vol te krijgen is dit onbegonnen werk geloof me.
Dat programma van Nero, dat doet toch ook niet meer dan het ene liedje laten uitfaden en het andere laten infaden he. Nogal erg basic voor een fuif niet?

Als je ze "over elkaar schuift" wil dat nog niet zeggen dat de beats matchen he. Was het maar waar... :D
 
Je vraag was om de liedjes naadloos aan elkaar te zetten of zelfs crossfading .Hoeveel dat bepaal je zelf.
Nou dat doet nero, ik weet niet wat je bedoelt met beat matchen
 
Geplaatst door Amorlaura
ik weet niet wat je bedoelt met beat matchen

Stel je voor dat song 1 op 140 BPM staat en song 2 op 130BPM, dan zullen de drums niet gelijk lopen (de beats zullen niet matchen). Sommige programma's zorgen ervoor dat het einde van de eerste song een onmerkbaar beetje trager gaat en het begin van de 2e song een onmerkbaar beetje sneller zodat de drums overeen komen.
Het is natuurlijk niet zo dat elk einde van een liedje nog met een baslijn eindigd, die kan al zijn weggevallen, maar vooral als je met trance en techno bezig bent, kan dat handig zijn.
 
Geplaatst door James007


Stel je voor dat song 1 op 140 BPM staat en song 2 op 130BPM, dan zullen de drums niet gelijk lopen (de beats zullen niet matchen). Sommige programma's zorgen ervoor dat het einde van de eerste song een onmerkbaar beetje trager gaat en het begin van de 2e song een onmerkbaar beetje sneller zodat de drums overeen komen.
Het is natuurlijk niet zo dat elk einde van een liedje nog met een baslijn eindigd, die kan al zijn weggevallen, maar vooral als je met trance en techno bezig bent, kan dat handig zijn.

Niet iedereen draait elektronische muziek! ;) En om dat te syncen is het inderdaad onbegonnen werk dat met een progje te doen (maken ook vaak fouten).

Ik zou zeggen probeer het met nero en koop anders een mooi mengpaneel, is alles opgelost:p
 
Geplaatst door James007
tja, ik dacht "feestje"= party music
;)

Ja, daar ben ik ook snel toe geneigd haha, maar als je mn ouders ziet gaan op "fransje bauer en de rest" denk ik dat de meningen daarover uiteen lopen:p
 
hilarisch! :D
(Kzeg niet dat dat slechte muziek is, maar de gelegenheid maakt de muziek he, TIMING is belangrijk) :D
 
Antwoord op crossfading vraag

Je kunt acoustica mp3 cd burner downloaden. Je hebt welliswaar een proeftijd maar je kunt hiermee je mixen zelf in tracks verdelen maar ook zonder tik een mix branden ik weet dat nero dit niet kan en dat je altijd een tik hoort tijdens overgang naar volgende track... met acoustica kun je d.m.v. no silence between tracks de mix makkelijk branden dit werkt het beste. Ook het crossfaden kun je dan zelf regelen zeer simpel probeer het eens.

Succesjavascript:smilie(':)')
smile
 
Re: Antwoord op crossfading vraag

Geplaatst door HedgeHog4u
Je kunt acoustica mp3 cd burner downloaden. Je hebt welliswaar een proeftijd maar je kunt hiermee je mixen zelf in tracks verdelen maar ook zonder tik een mix branden ik weet dat nero dit niet kan en dat je altijd een tik hoort tijdens overgang naar volgende track... met acoustica kun je d.m.v. no silence between tracks de mix makkelijk branden dit werkt het beste. Ook het crossfaden kun je dan zelf regelen zeer simpel probeer het eens.

Succesjavascript:smilie(':)')
smile
Ik zou niet meer antwoorden op een vraag van februari... dat feestje is al laaang gedaan:D Dan kan je beter een mail sturen ofzo...;)

James:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan