Witte rand weghalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Hoi luitjes,

Ben niet zo handig met beeldbewerking en heb ( voor jullie) een klein probleem. Iemand heeft mij een afbeelding gemaild die hij gescand heeft maar niet goed. Er zit een grote witte rand onder (zie bijlage) en die moet weg zodat ik alleen de cover overhou.
Als ik dit in paint doe blijf ik altijd een wit stuk naast de cover houden??? Wat doe ik nou fout? Zie bijlage!!
 
Laatst bewerkt:
Uhm, gebied dat je wilt hebben selecteren, kopieren...
nieuw paint document openen en plakken.
 
Dat dacht ik ook maar dan blijf ik er een witte rand omheen houden????
 
Geplaatst door Raymond Bos
Dat dacht ik ook maar dan blijf ik er een witte rand omheen houden????
Doe het dan met IrfanView.
Gedeelte selecteren dat over moet blijven en in menu Bewerken kiezen voor Selectie uitsnijden - zie bijlage.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Dan krijg ik nog dit?? Ben ik nou gek of zo:eek:
 
Laatst bewerkt:
En je wilt dit hebben.:D
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eens kijken maar bij de bijlage van Guus was het dus niet gelukt!
Ik rommel weer even verder.
Thanks...
 
Geplaatst door Raymond Bos
Ben ik nou gek of zo:eek:
Ik denk het niet, al is dat natuurlijk ook nog mogelijk. :D
Je bent waarschijnlijk alleen vergeten de foto na het bijsnijden op te slaan; als je IrfanView na het bijsnijden zonder meer afsluit, wordt de wijziging niet opgeslagen.:)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Heb je Paint Shop Pro?
Zo ja, selecteer het gebied dat je wil overhouden en druk dan op shift+r (crop to selection) en je hebt het gewenste resultaat.
 
Ik weet wat je probleem is.

Als je het bestand opent in paint, selecteer dan het gedeelte wat je nodig hebt. Kopieer of knip dat stuk. En open een nieuw bestand(vergeet die waarschuwing).

In de nieuwe blad(nog niet plakken) maak het veld (witte veld) kleiner dan de grootte van het te kopieren gedeelte.

Plak nu je gedeelte en als het goed is(moet wel) is je plaatje precies goed.

:thumb:
 
Geplaatst door Guus abc
Ik denk het niet, al is dat natuurlijk ook nog mogelijk. :D
Je bent waarschijnlijk alleen vergeten de foto na het bijsnijden op te slaan; als je IrfanView na het bijsnijden zonder meer afsluit, wordt de wijziging niet opgeslagen.:)

Guus.


Ik keek eigenlijk naar jou bijlage en daar stond nog die rand vandaar!Ik selecteer en dan kies ik voor cut selection en dan??
Ik kan het ook wel met snagit maar ik weet graag alles:p
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Raymond Bos
Ik selecteer en dan kies ik voor cut selection en dan??
Dan het resultaat opslaan. Als je IrfanView zonder meer afsluit, wordt de wijziging niet opgeslagen.

Guus.
 
Sorry hoor, ik snap er geen bal van en dat ligt echt aan mij :eek:
Ik selecteer en doe dus cut selection en dan resultaat opslaan?? Hoe doe ik dat precies? Moet ik dan een nieuw document openen of het ergens in plakken???
Ik ben hier zooooooooooooooooo slecht in:(


Thanks,
Raymond met schaamrode wangen:p
 
Geplaatst door Raymond Bos
en dan resultaat opslaan?? Hoe doe ik dat precies?
File > Save as.
Sla een bewerkte afbeelding wel altijd onder een andere naam op; dan behoud je het origineel.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat begrijp ik maar dan krijg ik dus niet de selctie maar hij slaat dan het document op waar ik de selectie uit hebt gehaald.
 
Nu wordt alles duidelijk.:)
Je gebruikt Cut selection - Selectie knippen - waar je Crop selection - Selectie uitsnijden - moet gebruiken.
Om dit soort misverstanden te voorkomen kun je bijgaand bestandje even uitpakken.
Zet het in de map C:\Program Files\IrfanView\Languages.
Ga dan in IrfanView naar het menu Options > Change Language en kies Nederlands.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Hahahaha...ik begon al hevig aan mijzelf te twijfelen. Ik ga weer eens kijken.

Werkt perfect man:thumb:
Thanks.....;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan